Avatar billede Necrokdns Nybegynder
01. april 2014 - 22:51 Der er 8 kommentarer

Lader til bærbar

Jeg har en lg x110 der skal have 20v og 2a men min strømforsyning er stået af men hvad sker der hvis jeg sætter en 20v 3,25a til computeren brænder den så af eller kan den godt holde til det?
Avatar billede thov Forsker
02. april 2014 - 00:40 #1
Computeren trækker kun den strøm den er konstrueret til, så 3, 25 Ampere er ok.
Det ville være værre med 20V og 1, 5Ampere, for den ville være i risikozonen til en afbrænding.
Avatar billede Necrokdns Nybegynder
02. april 2014 - 11:53 #2
Så det er altså kun hvis den får for lidt strøm at det kan gå galt?
Avatar billede crazysnap Seniormester
02. april 2014 - 13:48 #3
Ja, for hvis du sætter en 20V, 1.5A strømforsyning til og computeren trækker over de 1.5A, så er det et problem. Din computer trækker dog højst sandsynligt ikke de 2A det meste af tiden, men grunden til din strømforsyning er på 2A, er fordi den i peak-perioder åbenbart godt kan komme derop omkring.

Derfor, så længe den "nye" strømforsyning giver 20 volt og er over eller lig 2 ampere, så er alt i orden.
Avatar billede thov Forsker
02. april 2014 - 14:12 #4
Min netbook har også en psu på 20V/2Ampere, og den trækker ca. 1, 5A i nogle sekunder efter power-on.
Derefter falder forbruget ned under 1A, og det er ikke noget problem - heller ikke for en psu på 3, 2A.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2014 - 15:50 #5
#2 Volten skal du også være opmærksom på (ikke et problem her). Du må aldrig sætte en på der yder mere end 20 volt. Hvis den "nye" forsyning er en hvor du kan vende polaritet i stikket, så vær lige sikker på den er sat på samme måde som den gamle forsyning er.
Avatar billede Necrokdns Nybegynder
03. april 2014 - 00:16 #6
Tak for svarene, så der skulle heller ikke ske noget ved at jeg sætter en 5v 2a til en arduino?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2014 - 08:29 #7
#6 Kender desværre ikke nævnte produkt, så der må andre svare.
Avatar billede crazysnap Seniormester
03. april 2014 - 09:20 #8
Der er forskellige Arduinoer derude som hver kan tolerere forskellig input volt (nogle kan fra 5-12V andre fra 7-12V osv). Men ja, hvis den du har kan køre med 5V input, så er det helt fint med de 2A.