Avatar billede akilleuz Nybegynder
28. april 2014 - 17:33 Der er 1 kommentar

Load External Dll istedet for inkludering

Hej All,

Jeg er kommet lidt i knæ med et problem angående Dll linking.

Jeg har et solution projekt hvor der er en wrapper A der kalder funktioner i B.  Under over dem har jeg et Master program der loader A under opstart - dette kan der desværre ikke laves om på.

Jeg vil gerne at jeg kan starte mit Master program og have det kørende, og at jeg stadig kan ændre kode i B og det bliver integreret. Funktions interface vil forblive de samme. F.eks:

Wrapper A:
Float Adder(int a)
{
    Newclass->AdderB(a);

    Return Newclass->Resultat;
}

AdderB(int a)
{
  Resultat = 3+a;
}

Koden i projekt B bliver complet til en Dll og er inkluderet i A som external library.

Ovenstående virker fint, men jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at ændre i projekt B under runtime. F.eks så Resultat =6+a; og så kun recompile B.

Det er lidt indviklet at forklare men håber der en en venlig sjæl der forstår og kan hjælpe mig i den rigtige retning  :)

Mvh

Thomas
Avatar billede segmose Nybegynder
29. april 2014 - 00:51 #1
Prøv at se her http://www.infernodevelopment.com/simple-c-dll-loading-message-box

LoadLibrary og FreeLibrary er nok hvad du skal bruge, jeg har dog ikke testet noget med det.