Avatar billede Rossiex Novice
29. april 2014 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kombinere 2 områder som er importeret fra SQL server via Microsoft Query ODBC

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kombinere 2 områder som er importeret ved hjælp af 2 stk. Microsoft Query ODBC efter hinanden i samme ark.

Jeg tænker at man kan vælge det hele og "formatere" det ved hjælp af VBA til et samlet område, som jeg kan optæller ved bl.a. at bruge "SUMPRODUKT" men da den betragter det som 2 separate områder tælles kun det aktive ark.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. april 2014 - 12:30 #1
"I samme ark" og "det aktive ark" - hvordan skal det forstås?
Går ud fra det er regneark - eller?
Avatar billede Rossiex Novice
29. april 2014 - 14:32 #2
De 2 importer kommer ind i samme Excel ark efter hinanden.

Med det aktive ark mener jeg at Excel det ligger i Excel som 2 områder med data og med et Header name på hver.

Område 1 A1-M381    (Header name i linje 1)
Område 2 A382-M400  (Header name i linje 382)

Ønsker at forene disse 2 områder til et område A1-M400 og kun 1 header(I linje 1)
Avatar billede supertekst Ekspert
29. april 2014 - 15:38 #3
Alternativt lidt VBA til at optælle.
Avatar billede Rossiex Novice
29. april 2014 - 17:50 #4
Dette skal indgå i en større løsning.

Kan man ikke kombinere 2 område i samme regneark efter import
Avatar billede supertekst Ekspert
29. april 2014 - 17:59 #5
Prøv at opbygge en model hvis ikke originalen kan fremsendes
@-adresse under min profil
Avatar billede Rossiex Novice
05. maj 2014 - 08:45 #6
Hej

Jeg har testet i mit program og få

en fejl "Run-time error 1004"

Metoden 'Range' of object' _global" failed

Når der skal kopieres tilbage.

Laver et test miljø i aften
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2014 - 09:02 #7
Ok
Avatar billede Rossiex Novice
06. maj 2014 - 07:09 #8
Hej

Var inden og aktivere Analysis Toolpak + Vba og herefter virkede koden uden den omtalte fejl. Den virker også nu hvis jeg slår Toolpak fra igen. Så jeg er lidt uforstående men virker det gør den.

Så tak for hjælpen, smider du lige et svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. maj 2014 - 08:34 #9
Selv tak