Avatar billede yxos Nybegynder
14. juni 2014 - 13:21 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

"Du har ikke tilstrækkelige tilladelser til at opnå adgang til denne mappe"

Jeg har en HP ProBook 450 G1, og jeg har installeret den medfølgende HP Support Assistant.
Om det er den der driller,ved jeg ikke, men problemet er som følger:

Når jeg indsætter et SD kort, enten direkte i hullet beregnet hertil, eller via en USB converter, så siger den "Du har ikke tilstrækkelige tilladelser til at opnå adgang til denne mappe", og jeg får ikke lov at se filerne på SD kortet!.

Så kan jeg klikke på "Fortsæt" og får så at vide, at jeg ikke har adgang til mappen, og at jeg skal klikke på "Mappeindstillinger".

Det gør jeg så, og kommer da bare til Egenskaber for mappen, men jeg kan intet ændre.
Se skærmdumps her:  https://plus.google.com/photos/105656015427413615583/albums/6024741798008324449?authkey=CIKLrp7_5KOXYQ

Jeg er den eneste bruger på pc'en, og har naturligvis Administrator rettigheder.

Mit SD kort kan læses på alle andres pc'er, ligesom andres SD-kort heller ikke kan læses på min pc, så det ER min pc, og ikke SD kortet, den er gal med.

Hvad mon er galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2014 - 15:13 #1
Du skal muligvis overtage ejerskabet af mappen.
Prøv at se her om der er noget af det der står her http://support.microsoft.com/kb/308421/da der kan hjælpe dig.
Avatar billede yxos Nybegynder
14. juni 2014 - 16:30 #2
Desværre. Den hjælper ikke. Jeg glemte også at sige, at jeg kører Windows 7, og ikke XP
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2014 - 19:53 #3
Forslag
Først slå UAC fra dernæst
Højreklik på den mappe du vil ændre klik på Egenskaber
Vælg fanen sikkerhed Tryk på Rediger I den nye boks tilføj Flueben i felterne og vælg Anvend og tryk Ok
http://gratisupload.dk/vis_billede/711386/
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2014 - 20:00 #4
Avatar billede yxos Nybegynder
14. juni 2014 - 22:13 #5
Den som på dansk hedder "Kontrol af Brugerkonti". (Jeg bruger dansk Windows 7).
Desværre. Den hjalp heller ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2014 - 22:17 #6
Har du også prævet vejledningen og linket i #3 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2014 - 23:31 #7
Eller prøv at gøre dig selv til Superadministrator

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:yes " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Der efter logger du af Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen.

Du kommer ind på et nyt skrivebord hvorfra du styrer hele P'c.

For at deaktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv " Net user administrator /active:no " Uden anf tegn.
6. Tryk ok
Du skal logge af og på igen før den er slettet.
Avatar billede yxos Nybegynder
15. juni 2014 - 10:22 #8
Nu har jeg prøvet vejledningen fra #3, men det virker stadig ikke. Der er ikke noget faneblad "Sikkerhed"!  Det er jo ikke en mappe, men en "Flytbar disk".

Nu prøver jeg med din SuperAdm vejledning...
Avatar billede yxos Nybegynder
15. juni 2014 - 10:53 #9
Jeg prøvede med SuperAdm. Det gav mig adgang i "15 minutter". Jeg er ikke helt klar over hvorfor. Den sagde noget med "HP Device Manager" i en bobbel i systray som jeg klikkede på, og fik så adgang. Jeg nåede ikke at tage skærmdumps.
Til som "mig selv" havde jeg stadig ikke adgang.
Men det er jo ikke en holdbar løsning, at skulle logge på som superadm hver gang jeg skal bruge kortet.
Jeg kørte Windows "fix it" som fandt et problem med driveren for den, og det opdaterede den så, og nu viser den ikke længere fejl.
Men jeg har stadig ikke adgang! Problemet er stadig som først beskrevet.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juni 2014 - 11:43 #10
Hvis du kan se den i Stifinder og den har et drevbogstav men ikke kan komme ind i den må du kunne se den i Diskhåndteringen se hvad den står som Fat? Fat32? Ntfs? RAW? Eller eller?
Avatar billede f-arn Guru
15. juni 2014 - 15:19 #12
Jeg tror det er den "HP Device Manager" du omtaler der er problemet.
Avatar billede yxos Nybegynder
15. juni 2014 - 15:31 #13
Det tror jeg også.
Jeg kan bare ikke finde en løsning på det problem.
Avatar billede f-arn Guru
15. juni 2014 - 22:33 #14
Kan den ikke afinstalleres ?
Avatar billede yxos Nybegynder
16. juni 2014 - 12:05 #15
Jeg kan ikke engang finde hvor den er... :-(

En anden vej kunne være, at finde ud af hvor det lille blå/gule skjold kommer fra. Hvilket logo refererer det til? Det er flere steder på min pc, men jeg er ikke sikker på om det er standard windows, eller noget andet.
Se 1ste billede i linket https://plus.google.com/photos/105656015427413615583/albums/6024741798008324449?authkey=CIKLrp7_5KOXYQ
Avatar billede f-arn Guru
16. juni 2014 - 16:54 #16
Det lyder som UAC skjolde :)

Hvis du ikke allerede havde prøvet det, ville jeg ha' bedt dig om at slå UAC fra.

Hvornår er problemet opstået ?
Avatar billede yxos Nybegynder
16. juni 2014 - 17:46 #17
Er desværre prøvet. Se http://www.eksperten.dk/spm/995372#reply_8137665
Jeg skubbede den viste "skyder" helt i bund og rebootede, uden resultat.
Avatar billede f-arn Guru
16. juni 2014 - 17:53 #18
Jeg skriver jo også: Hvis du ikke allerede havde prøvet...

Klik Start -> Computer find drevet, højreklik på det, og se om du kan ændre tilladelserne derfra ?

Hvornår er problemet opstået ?

Det svarede du ikke på ?
Avatar billede yxos Nybegynder
16. juni 2014 - 18:17 #19
Ja, det skrev du, men du kunne jo også have læst tråden, så jeg ikke skulle gentage det...

Jeg kan ikke ændre tilladelserne fra Start -> Computer. Det er det samme jeg ser som før.

Jeg ved ikke om jeg har haft problemet hele tiden. PC'en er relativt ny, og det er først nu jeg prøver med et ydre lagringsmedie. Problemet er det samme uanset om jeg prøver med en hvilken som helst USB-stick, SD-kort eller lignende
Avatar billede f-arn Guru
16. juni 2014 - 19:01 #20
Når jeg skriver sådan, er det fordi jeg havde læst tråden - og derfor ikke ville foreslå det igen !

Jeg tror stadig det er  "HP Device Manager" der driller, men hvis Pcen er så ny - synes jeg du skulle kontakte HP direkte.
Avatar billede yxos Nybegynder
16. juni 2014 - 20:37 #21
Ja, det må være det næste. Det gør jeg i morgen
Avatar billede yxos Nybegynder
17. juni 2014 - 12:56 #22
HP Support fortalte mig, at jeg skulle afinstallere HP Device Access Manager.
Det gjorde jeg, og så virkede det !
f-arn, sig til hvis du vil have points, ellers lukker jeg den
Avatar billede f-arn Guru
17. juni 2014 - 19:23 #23
Behold dem ;)
Avatar billede yxos Nybegynder
17. juni 2014 - 19:34 #24
Ok, for lige at runde af, så var HP supporteren vist ikke videre imponeret af HP Device Access Manager. Han havde hørt dette problem før.
Det er faktisk heller ikke i orden, at de leverer en pc bundlet med SW som gør, at pc'en ikke virker som den skal.

Nå, problem løst. Videre!
Avatar billede yxos Nybegynder
17. juni 2014 - 19:35 #25
HP Device Access Manager afinstalleres som alle andre programmer under Kontrolpanel - Programmer