Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
22. juli 2014 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tæl antal, som matcher overskrift

Jeg har en tabel, hvor overskrifterne indeholder en person samt det land, personen kommer fra, og hvor hver række (hver række svarer til et kursus) indeholder en markering af personens status mht. kursustilmelding.

Fx:    Hans Ib  Per Bo        I alt personer fra
        DK  US  DK  DK        DK  US
Kurs1    i  p  i  i        3  1
Kurs2    p          i        2  0
Kurs3    i      i            2  0
Kurs4    p                    1  0

"i" = inviteret
"p" = planlagt

Hvordan får jeg realiseret sammentællingen til højre?
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
22. juli 2014 - 09:12 #1
Ups, nu kæntrede teksten - den så ellers så fin ud, da jeg skrev den, men fonten skiftede. Håber det giver mening - ellers kopier til fx Notepad og vis med Courier.
22. juli 2014 - 09:27 #2
=TÆL.HVIS(B2:E2;"i")
=TÆL.HVIS(B2:E2;"p")
22. juli 2014 - 09:28 #3
Beklager, misforstod spørgsmålet - men resultatet passer (i eksemplet) ;-)
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
22. juli 2014 - 09:48 #4
Men jeg kan bare ikke se hvordan du får antallet af "i" opdelt i "fra DK" og "fra US"??
Avatar billede natkatten Mester
22. juli 2014 - 10:15 #5
Du kan benytte TÆL.HVISER hvis du ønsker at få medtaget flere kriterier. Se eksemplet her:

http://gupl.dk/712545/

Så vidt jeg kan se, så skelner du ikke mellem "i" og "p", men dette kan gøres ved at udvide formlen.
Avatar billede Claus Wøbbe Juniormester
22. juli 2014 - 11:59 #6
For pokker hvor godt! Tak! natkatten, din løsning er bedst - lægger du Svar?
Avatar billede natkatten Mester
22. juli 2014 - 13:11 #7
Et svar