Avatar billede aespitsfiya Nybegynder
11. september 2014 - 16:24 Der er 3 kommentarer

Wifi i et isoleret skur 10 m fra mit hus.

Hej Eksperter

Jeg har et fuldt isoleret hobbyrum, som jeg gerne vil have WiFi i. Jeg har 1 bar på min iPhone, når jeg render rundt derude normalvis, men speedtest.net viser 3 mbit, hvor den ligger omkring de 60 mbit indenfor.

Dertil købte jeg en Netgear EX6100 Wi-Fi Range Extender, som jeg håbede kunne sættes til derude og derved opnå god forbindelse. Det testede jeg først, dog uden den optimale succes. Så placerede jeg den i huset, men så tæt på skuret som muligt - også uden det store held.

Hvad er løsningen til dette? Er det virkelig nødvendigt at skulle anskaffe mig en udendørs extender, der kan sidde som mellemled imellem de to? Jeg er ikke specielt klog på access points og alt, hvad det indebærer.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
13. september 2014 - 10:46 #1
Jeg må formode at du har ført strøm ud til skuret (du havde jo sat Range Extenderen til derude), så vil jeg helt klart anbefale dig at kigge på et sæt powerline adaptere (evt. et sæt med wifi i den ene ende).

Alternativet er selvfølgelig at føre et netværkskabel der ud, men det kan jo være lidt af en opgave selvom det "kun" er ti meter.
Avatar billede aespitsfiya Nybegynder
13. september 2014 - 10:54 #2
Det er nemlig et værre bøvl med ledningen. Har overvejet at bare trække den ud, når det skal bruges og så rydde op igen efter brug, men det er jo også besværligt. Der er strøm herude ja. Vil du beskrive, hvad sådan et sæt Powerline helt præcis gør? Kender ikke til dem
Avatar billede Rosenkjaer Novice
13. september 2014 - 13:10 #3
Et Powerline sæt laver internet gennem dine strømkabler. Dvs. der sidder en "klods" i en stikkontakt/stikdåse ved siden af din router, med et kabel fra router til "klodsen. I den anden ende (skuret) sidder der også en "klods" i stikkontakt/stikdåse, og de to opretter så forbindelse til hinanden vha. dine strøm kabler. De virker på tværs af faser, men skal dog være forbundet i samme sikringsskab (er det jo heldigvis hos de fleste private). Den "klods" i skuret kan så have inbygget wifi, så du får et godt og stabilt trådløst netværk i dit skur.

De kan fåes i mange varianter, og fra mange forskellige mærker. Bl.a. kan du bruge denne som koster lidt under 500 kr.: http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr-og-Forlaenger-til-traadloes/TP-Link-TL-WPA4220-AV500-WiFi-Powerline-2413069.html

Du skal nok ikke regne helt med 60 mbit, men er dine strømkabler ikke gamle stofkabler burde du nok kunne ramme 40-50 mbit på en god dag.