Avatar billede TheLibrarian Mester
06. oktober 2014 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Kan Outlook brugest til tidsregistrering?

Jeg bruger Outlook 2007 og bruger i min kalender kategorisering på de forskellige opgaver jeg laver i løbet af en dag.
Jeg har brug for at kunne få et overblik over hvor meget tid jeg i løbet af en uge / måned bruger på den enkelte kategori - hvordan gør jeg det?

Nb! Det er ikke en mulighed at bruge et andet mailprogram, ej heller ad-ins eller ekstra programmer.
Avatar billede finb Ekspert
06. oktober 2014 - 13:38 #1
Du kan oprette det som møder,
og så rette mødets længde bagefter.
Avatar billede TheLibrarian Mester
06. oktober 2014 - 13:44 #2
Jeg beklager hvis det ikke var klart formuleret. Jeg opretter mine aftaler som møder, spørgsmålet er hvordan jeg bagefter får samlet op på dem, så jeg kan tælle sammen hvor meget tid bruges på hvilke type aftaler.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. oktober 2014 - 13:52 #3
Så er det nok VBA skal ind i billedet..
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. oktober 2014 - 22:15 #4
Jeg har selv tidligere anvendt Outlook til samme formål.
Outlook er som værktøj til formålet ikke særligt velegnet, da det ikke selv kan foretage en sammentælling, men ved at anvende Kategorisering på dine aftaler, så kan du fremsøge alle aftaler i din kalender ud fra søgekriteriet "Kategori".
Herved får du et samlet overblik, men skal så selv foretage selve sammentælling af tidsforbrug.
Men jeg vil ikke udelukke, at VBA kan foretage denne søgning og efterfølgende sammetælling.
/ptj_11