Avatar billede overisen Novice
11. oktober 2014 - 06:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA Excel "for mange mails sendt for hurtigt"

Jeg sender ca. 400 mails via OUTLOOK fra en mailliste i Excel

min VBA-kode ser nogenlunde sådan ud (xxx erstatter aktuel tekst):

Sub SendViaOutlook()
    On Error Resume Next
    Dim olApp As New Outlook.Application
    Dim olNewMail As Object
    Dim Recep As String
    Dim MsgTxt As String
    Dim vedhaeft As String
    Dim Varenavn As String

    Set olApp = GetObject("Outlook.Application")

    For i = 3 To 387
        Recep = Range("e" & i).Value
        'vedhaeft = Range("J" & i).Value
        MsgTxt = Range("g" & i).Value
        MsgTxt = MsgTxt & " " & vbCr & vbCr
        MsgTxt = MsgTxt & "Du modtager denne mail for at informere dig om at xxxxx er opdateret på følgende områder:" & vbCr & vbCr
        MsgTxt = MsgTxt & "1. Forsiden: Aktuelt" & vbCr
        MsgTxt = MsgTxt & "2. Kun formmedlemmer: Medlemsliste" & vbCr
        MsgTxt = MsgTxt & "3. Markedspladsen" & vbCr & vbCr & vbCr & vbCr
        MsgTxt = MsgTxt & "Hvis du ikke ønsker en mail om opdateringer eller har kommentarer i øvrigt, skal du blot svare på denne mail." & vbCr & vbCr
      MsgTxt = MsgTxt & "Med venlig hilsen" & vbCr & vbCr
      MsgTxt = MsgTxt & "xxx" & vbCr
      MsgTxt = MsgTxt & "Webmaster" & vbCr
      MsgTxt = MsgTxt & "tlf. xxxxx" & vbCr
        Varenavn = "xxxx er opdateret "

        Set olNewMail = CreateItem(olMailItem)

        With olNewMail
            .Recipients.Add Recep
            .Body = MsgTxt
            .Subject = Varenavn
            .Attachments.Add vedhaeft
            .ReadReceiptRequested = False
            .OriginatorDeliveryReportRequested = False
            .Save
            .Send
        End With
    Next i
End Sub

Det virker rigtig fint, men desværre får jeg en svarmail i outlook på nogle af de afsendte mails:

End-of-data rejected: You are sending to many mails to fast!

Kan jeg sætte noget ind i VBA-koden for at undgå dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2014 - 10:01 #1
Det kunne du godt - men først bør du få styr på din pointtildeling
Avatar billede overisen Novice
12. oktober 2014 - 08:28 #2
spørgsmålet er lukket
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. oktober 2014 - 09:39 #3
Ja, det ekstremt let...

...men, men 15 åbne spørgsmål af ganske pæn alder, og med næsten 1.000 point ude, så virker du ikke særlig villig til at give noget igen, eller gøre noget for dem, der gør noget for dig.

Sååååh, lær, at vise, at du påkønner, når nogle tager sig tid til at svare dig - f.eks. lige ved at tage dig tid til at tildele point - så kan det være du får lettere ved at få svar...
Avatar billede overisen Novice
19. oktober 2014 - 14:59 #4
Nu har jeg ryddet noget op i de point jeg havde ude, fordi der ikke var kommet nogle svar. Jeg har desuden givet point til dem som jeg kunne komme af sted med til dem som havde givet et svar. Endelig har jeg anmodet om svar så jeg kan give point
Avatar billede overisen Novice
20. oktober 2014 - 14:38 #5
Nu er det gået op for mig at problemet nærmere ligger at den anvendte mailserver(Jubii) kun tillader 75 mails pr. døgn
Avatar billede overisen Novice
26. oktober 2014 - 09:11 #6
Lukker spørgsmålet. Jeg har talt med min internetudbyder. De vil hæve grænsen for hvor mange mails jeg kan sende pr. døgn. Jeg anser derfor problemet løst