Jonathan Løw

Iværksætter, foredragsholder og forfatter

E-Mail

jl@jumpstory.com

Linkedin

Se Jonathan's LinkedIn profil

Jonathan Løw er iværksætter og har startet fem virksomheder – både i Danmark og udlandet.

Computerworld har tidligere kåret Jonathan Løws gamle firma engodsag.dk som Årets it-virksomhed. Han er derudover tidligere udnævnt til ét af de største ledelsestalenter i Danmark af Berlingske.

Jonathan Løw har derudover en baggrund som marketingchef, innovationschef og investeringsansvarlig.

I dag driver Jonathan Løw virksomhederne JumpStory og Listen Louder. JumpStory er blevet kaldt "Netflix for billeder" og er en digital billedtjeneste med kunder i over 150 lande. I Listen Louder-regi holder Løw foredrag om iværksætteri, innovation og kunstig intelligens.

Jonathan Løw har skrevet bøgerne ”Listen Louder”, ”GURUBOGEN” og "Disruptionbogen".

http://www.jonathanloew.dk
49 artikler på Computerworld

Jonathan Løw

Kære it-medarbejder: Stop med at overanalysere og træf nogle flere beslutninger

Klumme: Hvornår har man tænkt længe nok over en problemstilling? Det afhænger naturligvis af problemstillingens karakter, og så afhænger det også i høj grad af, hvem du er som person. Læs mine gode råd.

2. maj 2019 kl. 12.10 | læs »
1

Sådan kan AI øge jeres beslutningskraft i organisationen

Klumme: AI bliver alt for tit noget højteknologisk, som man ikke rigtig kan forholde sig til frem for at fastholde AI der, hvor det hører hjemme: Som en stærk teknologisk komponent til at udvikle forretningen og organisationen

4. april 2019 kl. 10.00 | læs »

Tre konkrete råd: Sådan bliver du attraktiv på fremtidens jobmarked

Klumme Vi ved ganske meget om, hvad der vil være nogle af kernekompetencerne for fremtidens medarbejdere og ledere indenfor it-området.

19. februar 2019 kl. 12.00 | læs »
5

Kunstig intelligens vil gøre alle danske it-folk arbejdsløse. Med mindre …

Klumme: Hvis du vælger ikke at sætte dig ind i mulighederne og forstå, hvad det vil sige, så er det ganske sandsynligt, at nogle andre vil gøre det og dermed gøre dig arbejdsløs. Valget er dit.

4. februar 2019 kl. 10.10 | læs »
2

Min nye virksomhed disrupter: I stedet for at klage sin nød bør man i enhver branche, der føler sig truet, fokusere på forretningsmulighederne frem for truslerne

Klumme: Fotograferne er på barrikaderne over min nye virksomhed. De mener, at vi truer deres eksistensgrundlag, men jeg kan forsikre dem om, at dette ikke handler om nogen vendetta. I stedet for at klage sin nød bør man i enhver branche, der føler sig truet, fokusere på forretningsmulighederne frem for truslerne.

18. januar 2019 kl. 12.30 | læs »
21

Min infight med en udvikler: Hvorfor forstår udviklerne ikke, at vi ikke kan leve af, at de skal sidde og hygge sig med deres koder og behov for kodekvalitet?

Klumme: Hvorfor dælen forstår de udviklere ikke, at vi jo altså ikke kan leve af, at de skal sidde og hygge sig med deres koder og umættelige behov for kodekvalitet? Hvorfor kan de ikke bare fokusere på at få skippet noget afsted, som med det samme er målbart og gør en forskel?

10. januar 2019 kl. 15.04 | læs »

Tag kontrol over fremtiden: Tre gode råd til at blive forandringsskabende

Klumme: Du kan tage kontrol over virksomhedens og din egen udvikling, hvis du fokuserer på at være forandringsskabende og på at arbejde med forudseende innovation. Her får du mine gode råd opgaven.

10. december 2018 kl. 13.59 | læs »
8

Test dig selv: Hvor langt er du med kunstig intelligens?

Klumme: Hver femte virksomhed på verdensplan er i fuld svinge med at udnytte kunstig intelligens, og hver tredie eksperimenterer på livet løs. Hvordan står det til i din virksomhed?

27. november 2018 kl. 12.34 | læs »

Dette er den vigtigste app for alle it-virksomheder

Klumme: Alt for mange danske it-virksomheder har så meget fokus på drift og optimering, at de ikke i tilstrækkelig grad har overskud og plads i hovedet til at skabe deres fremtidige cashcows og alternative forretningsmodeller. De er fanget i nu’et, så at sige.

30. oktober 2018 kl. 09.57 | læs »
29

Jeg tør næsten ikke sige det, men altså: Stop nu med at sætte jeres kunder først

Klumme: Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg mener det altså: Lederens opgave bør ikke primært være at sætte kunder eller borgere i centrum.

13. september 2018 kl. 14.03 | læs »