Avatar billede petersen Novice
28. juli 2016 - 08:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på pc

Her til morgen kan jeg ikke logge på min pc.Jeg bruger ikke kodeord for at logge på, men nu forlanger den det. Kan ikke huske evt. kodeord, der står jeg skal gå til account.live.com for at nulstille .men den virker. Jeg kører windows 10 som jeg har opgraderet på nettet.
28. juli 2016 - 09:04 #1
Har du prøvet blot at lade adgangskodefeltet stå tomt og trykke log ind.

Ellers er der lidt tips at hente her:
http://www.howtogeek.com/222262/how-to-reset-your-forgotten-password-in-windows-10/
Avatar billede petersen Novice
28. juli 2016 - 09:52 #2
Det er svært, den kræver en kode til at fortsætte med at åbne. Jeg bruger normalt ikke kode, den plejer at gå direkte til skrivebordet, men nu kræver den kode. Det er koden til pc`en, ikke til Microsoft. Har virkelig brug for hjælp.
Avatar billede petersen Novice
28. juli 2016 - 11:15 #3
Tak til Maya, men en temmelig lang smøre. Nu har jeg mærkelig nok selv, via div. links, fundet ud af en ret nem løsning. Tryk gentagne gange på esc under opstart, derinde er bla. en mulighed for at lave en tvangskode, det virkede.
28. juli 2016 - 11:19 #4
Cool. Tak for den løsning. Er det noget man kan på alle maskiner eller er det blot fordi du har et bestemt mærke/model som evt. har en speciel BIOS?
Avatar billede petersen Novice
28. juli 2016 - 13:01 #5
Det ved jeg ikke, men jeg har stadig problemet med forkert kode. Derfor skal jeg finde ud af at få den til at starte uden kode som før, måske ved du det ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 15:35 #6
Hvis du har en Microsoft konto kan det være problemet.
Prøv dette:
Under Start skriv konti og gå ind under Brugerkonti, og der foroven, Foretag ændringer af konti. Hvis der ikke står Lokal konto, så prøv om du kan få en.
Avatar billede petersen Novice
29. juli 2016 - 06:57 #7
Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener jeg skal gøre. Hvor skal jeg skrive konti. Jeg kører windows 10 ?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2016 - 11:32 #8
Her er en anden metode.
http://billedeupload.dk/?v=NL5fF.jpg
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2016 - 12:42 #9
En 3die mulighed:
Under Start søg skriv: acc og vælg Foretag ændringer i konti.
Klik på Tilføj ny bruger.
Ude til højre vælg Indstillinger for Logon.

Eller:
http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/quick-tip-change-to-a-local-account-in-windows-81/
Avatar billede petersen Novice
29. juli 2016 - 23:56 #10
Det er jo windows 10 jeg bruger. Jeg kan se tre brugere, hvor den ene er admin. Hvis jeg skal oprette en ny, kræves der også en email for at oprette. Jeg kan jo ikke bruge en mail adresse som er i brug. Jeg vil jo hellere rette det problem som gør at den kræver kode. Det har jeg jo aldrig før brugt.
30. juli 2016 - 01:57 #11
Det med at der kræves kode kan rettes på denne måde:
http://www.howtogeek.com/112919/how-to-make-your-windows-8-computer-logon-automatically/. Denne metode er ens med en der blev brug i Windows 8. Den virker også i Windows 10.

Hvis du får brug for en ny konto kan du sagtens det. Det kræver ingen email. Første skærm viser det godt nok. Men den viser også nederst et link med teksten "Log på uden en Microsoft-konto(anbefales ikke)". Klik på det link. Klik derfter på "Lokal konto" knappen i bunden af det nye vindue. Indtast så ønsket brugernavn, adgangskode, gentage adgangskode og et adgangskodetip f.eks. din mors fornavn. Klik på "Udfør" i næste vindue - og så har du en konto du kan logge ind med.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 09:45 #12
#10 Jeg skriver det måske for uklart. Jen mente ikke, at du skulle lave en ny bruger,
men forandre Microsoft logon til lokal logon - hvis du har Microsoft logon.
Nå men forhåbenlig kan #11 løse problemet-:)
Avatar billede petersen Novice
09. august 2016 - 12:56 #13
Men den forlanger stadig powerpassword, hvordan kommer jeg af med det ??
Avatar billede Margit Praktikant
15. april 2019 - 08:41 #14
Jeg kan ikke logge på min computer, den vil ikke godkende min kode
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2019 - 12:52 #15
Hej Margit. Du er gået ind i en anden brugers spørgsmål, men det er bedre, at du opretter dit eget.
Du går ind i det grønne felt "Opret spørgsmål" og finder den kategori dit spørgsmål tilhører. Så ruller du ned F.eks Windows, hvis det er den eller Mac.
Så markerer du dit valg, og skriver så hvilken PC det er, og om det er et password du har lavet i Windows eller med et andet program. Hvis det er en Windows kode, så kan det ordnes. 😊