Avatar billede globetrasker Praktikant
30. august 2016 - 00:22 Der er 5 kommentarer

Klokkeslet

Hej

Har dell xps15 med windows 10. Den er indstillet til selv at opdatere klokkeslæt automatisk. Alligevel bliver den ved at tabe tid, så den kommer 10-15 min bagefter.

Når jeg frakobler automatisk tid og kobler til igen tilpasser klokkeslæt sig med det samme til korrekt tid.

Har nogle et tip til, hvordan jeg får klokkeslæt til at stå korrekt hele tiden?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2016 - 08:51 #1
Det lyder ikke rart - normalt vil din tidskilde i PC'en jo være temmelig præcis og kun behøve minimale korrektioner ind imellem. Jeg tror ikke rigtigt på en softwarefejl her, så en tur omkring forhandleren vil nok være bedste løsning.

Næstbedste løsning kan være at justere tiden "semiautomatisk". Hvis du åbner en kommandoprompt, altså [Win+X] => "Kommandoprompt (administrator) og kører "net time /set" vil den justere til den tidskilde, din Windows er sat op til at hente tiden fra.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 09:48 #2
Du kan også lade Indstillingerne klare det selv.
https://billedeupload.dk/images/L7Y2J.jpg
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2016 - 13:52 #3
#2

Han skriver jo netop "Den er indstillet til selv at opdatere klokkeslæt automatisk" oppe i #0 - det er derfor jeg foreslår at tvinge den til at opdatere og se hvad der bliver svaret.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. august 2016 - 14:01 #4
Det er også derfor jeg viser begge slået til så den synkroniserer når den er på nettet netopisær hvis dårligt Bios batteri
Avatar billede globetrasker Praktikant
30. august 2016 - 22:48 #5
Tak for jeres input. Mine tidsindstillinger står som skærmprint uploadet af poko1, så det er ikke der fejlen ligger