Avatar billede Gulkings Novice
22. september 2016 - 13:19 Der er 3 kommentarer

C5 langsom til at opdatere view i rapport

Hej,
Ved kørsel af f.eks. en lille rapport i C5 oplever vi følgende:
Skærmbilledet som kommer frem består af en række linjer.
Dét vil normalt være noget den henter med det samme ? men når den kører langsomt, så er det som at se en gammel matrix-printer ? man kan se at den står og tænker over hver eneste linje, og den kan være et minut om at opdatere et skærmbillede.
Hverken SQL eller DC er på noget tidspunkt belastet. Problemet lader til at opstå på ca. samme tid hver dag, men der kører ingen andre jobs eller scheduled tasks eller lign. som skulle få C5 til at opfører sig sådan.
Nogen gode bud?

Version: Dynamics C5 4.3.2.332 (Build #332)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
22. september 2016 - 15:49 #1
Hej,

Hvilken tabel henter du data fra ?
Avatar billede Gulkings Novice
22. september 2016 - 17:17 #2
Det er underordnet - det gælder for hele systemet desværre...
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2016 - 17:43 #3
Der kan være bøvl med SQL'en, så den laver et eller andet. Har du mulighed for at teste det på en native database? Ellers kan det være netværket, der er belastet. Før i tiden kunne der også være bøvl mellem SQL og en exchangeserver, men det problem er løst de fleste steder ved at man bruger office 365.