Avatar billede Little Helper Seniormester
04. oktober 2016 - 23:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Waoo Genexis Modem i bridge mode

Hej herinde. Har ikke engang set at denne side nu har fået nyt look.

Nå men nu har jeg brug for indput, har ellers givet tidligere.

Jeg har et modem fra waoo som ikke køre wifi og det vil jeg brigde med en router med wifi så det køre sammen. Så mit spørgsmål er om der er en der kan give mig en kort gennemgang af hvad der skal opsættes i modemet og selvfølgelig i routeren.

På forhånd Tak for jeres input
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2016 - 10:24 #1
min wifi-router skulle bare have ledning til yousee-router, og så køre den medfølgende opsætnings-cd. Da der var wifi på yousee-router, så kopierede den opsætningen derfra, og jeg kunne derefter slukke for yousee-wifi. Ingen ændringer på yousee-router mht opsætning.
Jeg valgte http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=BR-6288ACL&pn=Edimax&gruppe=Netrouter&vare=727371 da den kan .ac hastighed og primært bare er en antenne i rimeligt design.
05. oktober 2016 - 11:40 #2
Jeg er kun lidt netværks viden.

Jeg har også waoo.
Jeg har bare købt en 200,- kr Linksys access point (AP) ,idet nærmeste supermarkede.
WAN stikket er forbundet til Waoo modem, som giver AP en IP ud.
AP har 4 fysiske port.
Så kører jeg bare trådløst til AP, og det der skal have en ledning sætter jeg bare I portene.
Jeg har også en 200,- kr. dum switch, til at give mig flere fysiske porte.

Der er ikke noget hokus pokus I det.
Man skal lige configure lidt sikkerhed I AP.
Avatar billede Little Helper Seniormester
05. oktober 2016 - 19:02 #3
Jeg fik desværre ikke nævnt at vi taler om et Genexis modem og en Yousee router der skulle i bridge og at jeg derfor ikke kunne bruge svar på andet som kunne købes. . Men for folk der evt søger for at få hjælp kan jeg oplyse følgende.....

Genexis modem fra Fyn energy som udbyder waoo kan ikke opsættes i bridge, og de tillader ikke tilgang til den interne IP på modem hvilket jo vil sige at du ikke kan opsætte modemet efter dit eget behov. Bla kan du ikke ændre SSID navn eller wifi password til noget du kan forholde dig til eller ændre konfig på nogen måde.
Dette er også grunden til at du ikke får oplyst modem IP på noget tidspunkt. (den er 192.168.1.254) men igen adgang er låst fra waoo(FynEnergy)

Vær opmærksom på at waoo (Fyn Energy) som udgangspunkt ikke åbner for den trådløse del på dit modem og dette selvom at det følger med i prisen. Du skal selv kontakte dem og bede dem slå wifi til. (Grunden til dette er at det ikke er alle fiberpakker wifi følger med til gratis)

Nu var jeg heldig a jeg kunne alt det her og kun spurgte for at være på forkant med en opsætning jeg skulle lave. Men er du ikke lidt nørdet så bliver det op ad bakke hele vejen.

Tak for indlæg på trods.