Avatar billede Kluddermor Juniormester
11. januar 2017 - 21:26 Der er 4 kommentarer

Hvad sker der for priserne på Hardware?

Jeg har altid en lang række produkter tilføjet til EDBprisers prisagenter og lister. Efter jeg har købt et produkt, så lader jeg det stå på listen i et stykke tid.
Det plejer at være sådan, at når jeg åbner listen, så kan jeg altid ærgrer mig over, hvor meget det jeg købte for et par mdr siden er faldet i pris.

Men nu er det lige omvendt. De fleste af mine tilføjede varer er steget i pris. Nogle endda så meget, at jeg nu ærgrer mig over at jeg ikke bare købte tingene for et halvt år siden.

Eksempler.
Streacom FC9 Fanless kabinet er steget 71%. Fra 1700 - 3000 kr
Gigabyte GA-Z170X-GAMING 7 Bundkort er steget 13% fra 1600 - 1800 kr.
Corsair Vengeance LPX 2 x 8 GB Ram er steget 45% fra 600 - 900 kr.
Samsung 850 EVO MZ-75E250 250 GB SSD er steget 26% fra 620 - 780 kr

Ud af over 20 produkter er kun 3 faldet i pris. Resten er steget.

Det er jo den omvendte verden :( Jeg må straks ud og købe nogle PC stumper inden de stiger yderligere i pris. Ja det siger jeg i hvert fald til konen. ;)
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2017 - 23:11 #1
Mon ikke der er mange faktorer, fx julehandel og stigende dollar/svag euro.
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. januar 2017 - 00:50 #2
Edbpriser.dk er ikke dækkende, hvis du søger på noget specielt eller gamle modeller kan det være helt misviisende. For et par måneder siden var jeg i computercity.  Der var der vel ca 5 ansatte per kunde lige på det tidspunk. jeg stopper og kigger på en montre med demo og udstillingmodeller. Selvfølgelig bliver jeg hurtigt kontaktet af en sælger - jeg siger den Xpedia Z til under 1000kr ligner et godt tilbud, men køber jeg den uden at undersøge markedet bliver jeg mobbet af en af mine venner. Han tog mig hen til en computer slog op på edbpriser.

http://www.edbpriser.dk/telefoni/mobil/mobiltelefon-u-abn.aspx?producent=[Sony]&q=Z&count=10&sort=Popularity&rlm=List

Så sagde han ARh det kan ikke være den model - Jeg sagde jeg køber den alligevel - Han sagde du kan kun få den i Lilla, vi har kun den ene. Ok bliver jeg træt af farven køber jeg et cover eller sætter gaffatape over.

Det var den model - jeg synes jeg gjorde et ret godt køb - selvom det var en gammel model android 4.0 opdagede jeg da jeg kom hjem - det tog lidt tid at få den op på 5.1.1 - telefonen siger det er nyeste version - Sonys PC software påstår der finedes en nyere version.

Men at give over 5000 for den som er prisen på EDBpriser er vel i overkanten. Den er klart bedre end min iphone5s som kostede over 2000.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
14. januar 2017 - 01:30 #3
@ kurt54

Jeg har kun taget eksempler på varer som mange forskellige forhandlere har til salg og som er på lager lige nu.

Gamle modeller bliver hurtigt misvisende på EDBpriser, især hvis der kun er én forhandler der har varen til salg... så kan man ikke sammenligne om prisen er fornuftig.
Er der mange forhandlere der har varen på lager, så plejer priserne at holde meget godt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. januar 2017 - 04:12 #4
Vi er vist meget enige.