20. juni 2013 - 20:48 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail kan ikke sende

Windows Live Mail kan nikke sende. Får bl.a. denne besked: http://peecee.dk/upload/view/414671
   
Har fået mail adresse slettet og sat op igen. Har kontrolleret at diverse er skrevet korrekt ind.

Håber nogen kan hjælpe ...
vejmand Praktikant
20. juni 2013 - 20:56 #1
Hvorfra har du din internetforbindelse?

Hvilken port bruger du til udgående server?
vejmand Praktikant
20. juni 2013 - 20:59 #2
Ups, jeg kan se du bruger port 25
Prøv at bruge port 587 i stedet......
20. juni 2013 - 21:01 #3
Stofa.

"Udgående post (SMTP) 25"
20. juni 2013 - 21:07 #4
Det ser ud til at fungere. Bliver det ved med at virke. Når man sådan laver om på det ...?

Kan af en eller anden grund godt nok ikke længere finde de to e-mails jeg ikke kunne sende. De er ikke længere i 'Udbakke'. men heller ikke i 'Sendt post'
vejmand Praktikant
20. juni 2013 - 21:13 #5
Jeg vil da tro, det bliver ved med at funke.  :-)

Ved ikke hvor dine 2 mails har gemt sig, måske i "kladder"?
Sidder ikke lige ved en maskine Windows Live Mail.......
20. juni 2013 - 21:15 #6
nej der er de heller ikke. Er helt væk.
Skriver bare et par nye (for en sikkerheds skyld).
20. juni 2013 - 21:16 #7
Citat: Jeg vil da tro, det bliver ved med at funke.  :-)

Ok.
20. juni 2013 - 21:17 #8
Tak for hjælpen!
20. juni 2013 - 21:18 #9
Har for resten haft e-mail adresse slettet hel. Og oprettet igen. Ved ikke om det kan have noget med at gøre de er væk.
20. juni 2013 - 22:05 #10
Det virker stadig ikke. :(
vejmand Praktikant
20. juni 2013 - 22:12 #11
Skal det forstås sådan, at du kunne sende nogle mails, og så pludselig virker det igen ikke?

Det kan også skyldes en fejl i mail-adressen.
Kan du sende mail til dig selv?
vejmand Praktikant
20. juni 2013 - 22:14 #12
Har du flueben i: Min server kræver godkendelse
20. juni 2013 - 22:19 #13
Jeg bliver nød til at vende tilbage i morgen. Det er i virkeligheden min mor der har problemerne. men det går jo ude over mig, da hun ikke engang kan døbe en fil ...
20. juni 2013 - 22:21 #14
(Har tænkt på at foreslå hende en online postkasse - G-mail eller Outlook - i stedet. Problemet her er bare jeg ikke kan finde ud af at indstille lortet så man ikke konstant bliver logget af. Skal helst forblive logget på. Ellers holder det ikke.)
20. juni 2013 - 22:22 #15
(Nåh ja, har jeg gjort. Sådan en vil hun ikke have)
21. juni 2013 - 22:33 #16
Er udskudt til weekenden.
22. juni 2013 - 16:26 #17
Skal det forstås sådan, at du kunne sende nogle mails, og så pludselig virker det igen ikke?

Det så ud som om det virkede. Når der blev klikket på Send/modtag kom der ingen fejlmeddelelse. det så ud som om den både sendte og tjekkede for post. Men da hun så skriver to nye mails (i stedet for dem som forsvandt) og forsøger at sende dem, kommer fejlmeddelelsen igen.
22. juni 2013 - 16:29 #18
Mere om lidt.
22. juni 2013 - 16:38 #19
Nå det bliver så alligevel ikke 'om lidt'. I går havde hun ikke tid. Nu er hun ikke hjemme. Fabelagtigt. Vender tilbage ...
23. juni 2013 - 19:19 #20
Hun siger hun kan besvare en e-mail men ikke sende en hun skriver. Altså kan hun heller ikke sende en mail til sig selv. Men det lyder alt sammen mærkeligt ...

Længere kommer jeg desværre heller ikke i dag. :( Hun har igen ikke tid (selv om hun meget gerne ville!, har brug for det virker).
Beklager meget det trækker ud. Håber du hænger på.

Når jeg fortsætter med dette, logger jeg mig på hendes pc med Windows Fjernstyring. Er vist umuligt at hjælpe via telefonen.
vejmand Praktikant
23. juni 2013 - 19:40 #21
Ja, det lyder godt nok lidt mærkeligt.

Det virker mest, som om der er fejl i mail adressen når hun skriver en ny. Men vi må lige se, når du får fjernadgang, måske vi så bliver lidt klogere på problemet.
24. juni 2013 - 18:19 #22
Okay ...

Er logget på pc'en.

Der er IKKE flueben i 'Min server kræver godkendelse'. Skal der være det?
(Hvis ja, hvordan kan det så fjerne sig selv?)
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:22 #23
Prøv med det flueben sat, ved ikke om det løser problemet....
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:24 #24
Og derefter "brug samme indstillinger som på serveren til indgående post"
24. juni 2013 - 18:24 #25
Har lige forsøgt at sende en mail til e-mail programmet selv.
Den lægger sig i Udbakken - og mere sker der ikke.

Nederst i højre hjørne af Windows Live står der et stykke tid "Tilslutter ...". Til sidst kommer der en gul trekant og teksten "Fejl".
Ved siden af igen, står "Arbejder online".
24. juni 2013 - 18:27 #26
Har gjort som du skriver. Det fungere ikke.
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:30 #27
Det du beskriver i #25 gør min en gang imellem, nå jeg åbner programmet.

Jeg lukker den så igen, åbner og den virker som normalt. Ved ikke hvorfor den gør det.

Men her er det jo åbenbart når der trykkes på "Send", så ved ikke lige hvad problemet skyldes........
24. juni 2013 - 18:33 #28
Klikker jeg på Send/modtag kommer der en rude frem som hedder Windows Live Mail. Så stor der "Opretter forbindelse til (navn og e-mail)". Dernæst står der "Tilslutter" efterfulgt af sådan en grøn "linje" der bevæger sig. Men her bevæger den sig ikke. Der sker ingenting.

Det ender med en ny besked:

Emne: "Test"
Server: mail.stofanet.dk
Windows Live Mail fejl-id: 0x800CCC0E
Protokol: SMTP
Port: 587
Sikker (SSL): Nej
Socket-fejl: 10060
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:34 #29
Her https://stofa.dk/sites/default/files/vejl_email_opsaetning.pdf# er beskrevet, at du kan hente en hjælpe-fil hos Stofa til opsætning.

Prøv om ikke det funker......
24. juni 2013 - 18:36 #30
Skal for resten nævne at min mor ikke har Stofa. Men fordi hendes udbyder ikke understøtter opsætning af mail i et installeret mail program, har jeg (selv om det nok ikke er helt legalt) sat en mail op for hende via mit abonnement. Altså oprettet en mail adresse hos mig selv og så skrevet diverse ind i hendes mail program.

Det burde ikke have noget med problemet at gøre. Har fungeret fint længe inden dette problem opstod.
24. juni 2013 - 18:37 #31
Jeg er 100 % sikker på alt er skrevet korrekt ind.
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:41 #32
Okay, det var en vigtig oplysning......
Du svarede faktisk Stofa i #3.......

Hvem er din mors udbyder?
Hun skal nok bruge SMTP server fra udbyderen.
24. juni 2013 - 18:43 #33
Du svarede faktisk Stofa i #3.......

Hvad mener du?

Det er CBB.
24. juni 2013 - 18:44 #34
Har forsøgt at hente den fil via min mors pc (vil prøve alligevel). Men jeg kan ikke åbne skidtet?? Hvad er det for et program jeg skal bruge til det? Et zip program??
24. juni 2013 - 18:45 #35
Nå ok, det er fordi jeg har misforstået det.
24. juni 2013 - 18:46 #36
Som sagt har det fungeret længe. Så er det da underligt at det pludselig ikke gør. Og hvis der pludselig skal bruges andre indstillinger.
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:52 #37
Jeg mener, da jeg spurgte om, hvorfra internetforbindelsen kom, svarede du "Stofa".  :-)

Tror du skal bruge mail.telenor.dk som udgående post-server
24. juni 2013 - 18:54 #38
Nu lavede jeg alt det vi har ændret under Egenskaber om igen. Altså tilbage til som det var før. Og nu ser det hele ud til at virke. De to mails jeg ikke kunne sende, er nu sendt - og kommet ind igen. har også sendt en til mit eget mail program. den kom også frem.
24. juni 2013 - 18:56 #39
Virkelig besynderligt. Alt står nu som da det ikke virkede. Men nu virker det. Om det bliver ved med det er så det store spørgsmål.
vejmand Praktikant
24. juni 2013 - 18:56 #40
Her https://www.cbb.dk/ kan du gå ind under "Mobilt bredbånd" > "Spørgsmål og svar" > "Se alle emner" > "E-mail"
24. juni 2013 - 18:58 #41
Tak, men jeg har som sagt intet brugt fra CBB / Telenor i opsætningen. Intet. Alligevel har det længe fungeret som det skulle. Og nu gør det tilsyneladende igen ...
pixxel Mester
06. juli 2013 - 10:46 #42
Rigtige oplysninger = hurtig hjælp :-)
09. juli 2013 - 17:31 #43
Ja ja, det kan jo smutte!

--


For et par dage siden holdt det igen op med at fungere. Og da jeg ikke aner hvad der sker, har jeg nu i stedet lavet en Outlook (online) e-mail til hende.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Computerworld
Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner
En negativ anmeldelse på Trustpilot om et inkassofirma har indtil videre kostet den selvstændige hvidevare-reparatør Jens Høgni Højgaard flere tusinde kroner og en tur i retten. Forklaringen er, at inkassofirmaet har forbudt kunder at udtale sig negativt i offentlighed om selskabet.
CIO
Lille it-virksomhed med 18 ansatte: "Sådan vinder vi de offentlige udbudsopgaver"
Hvis man er lille og vågen, kan man sagtens hugge de udbudsopgaver, der tidligere gik til de store firmaer. På et enkelt år er der næsten sket en fordobling i antallet af virksomheder under 20 personer, som vinder udbudsopgaver. Her kan du møde en af dem.
Comon
Test af Jabra Elite Sport: Det er fedt - men kan du leve med kompromisserne?
Ægte trådløse headsets uden nogen former for kabler er så småt begyndt at dukke op. Vi tester Elite Sport med indbygget pulsmåler fra danske Jabra.
Channelworld
Overblik: Det ved vi efter første retsmøde i den store Atea-bestikkelsessag
Den første sag om bestikkelse af offentlige ansatte kører i disse dage, hvor offentlige ansatte anklages for at have modtaget bestikkelse fra it-giganten Atea.
White paper
Sådan overvinder man de 5 største udfordringer ved application recovery.
Få svar på hvordan man løser de 5 største udfordringer ved application recovery