Topchef hos Apple, Steve Jobs, mener, at antenneproblemerne hos iPhone 4 er alt andet end unikke i branchen.

Apple hænger ny Motorola-mobil ud i antenne-sag

Motorolas nyeste smartphone kommer nu i selskab med flere andre telefoner, som Apple hænger ud på sin hjemmeside.

Der er problemer med antennen i den ny iPhone 4 fra Apple. Det erkender selskabet, men Apple understreger samtidig, at det ikke er et unikt problem.

Apple demonstrerer på en hjemmeside, hvordan konkurrenternes mobiltelefoner også får problemer, når brugeren holder mobiltelefonen på en bestemt måde.

På hjemmesiden fremgår det, at mobiler fra Samsung, Nokia, HTC og RIM har problemer med signalstyrken, hvis brugeren holder telefonen på en forkert måde.

Og nu er også Motorola med på listen. I fredags tilføjede Apple den nyeste smartphone fra Motorola, Droid X, til listen over mobiler med antenne-problemer.

"I vores tests faldt Motorola Droid X fra 3 søjler til 0, da den blev holdt på en måde, som svækker signalet," skriver Apple på sin hjemmeside.

Det vækker dog undren hos teknologi-mediet engadget.com, som har forsøgt at genskabe problemet.

"[…], men modsat Apples andre videoer, så kan vi ikke genskabe dette så nemt med vores Droid X'ere," skriver engadget.com.

Sagen omkring iPhone-antennen er af flere medier døbt Antennagate.

Konkurrenter svarer igen
Antenne-problemerne hos iPhone 4 har skabt røre hos flere mobilproducenter, fordi Apple med topchef Steve Jobs i spidsen er begyndt at hænge konkurrenter ud, efter at Apple har erkendt problemer med selskabets nye telefon.

Allerede samme dag, som RIM - producenten bag BlackBerry - blev hængt ud af Apple, valgte de to sidestillede topdirektører i RIM, Mike Lazaridis og Jim Balsillie, at sende en udtalelse til hjemmesiden crackberry.com.

"Apples forsøg på at trække RIM ind i Apples selvskabte nedtur er uacceptabel. Apples påstande omhandlende RIM-produkter er et bevidst forsøg på at forstyrre offentlighedens forståelse af antennedesign-problemstillinger og for at aflede opmærksomheden fra Apples svære situation," lød det fra RIM-topcheferne.

Også konkurrenten Nokia kan på Apples antenne-hjemmeside se, hvordan Nokia N97 Mini mister en del af signalstyrken ved et fast håndgreb fra Apple-testeren. Den finske mobilproducent var ligesom RIM hurtigt ude med en reaktion, efter at selskabet blev fremhævet af Apple.

Finnerne undlod dog at nævne Apple.

"Generelt kan antenne-præstationen på en mobil enhed blive påvirket af et fast greb, alt efter hvordan enheden bliver holdt. Det er derfor, at Nokia designer vores telefoner for at sikre en acceptabel præstation i alle hverdagssituationer, eksempelvis når telefonen holdes i enten den ene eller anden hånd," lød det ifølge engadget.com i en pressemeddelelse fra Nokia.

HTC har også efterfølgende forsvaret sig og meddelt, at selskabet kun i meget få tilfælde har antenne-problemer.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Business intelligence: Selvbetjening og automatisering styrker din BI-løsning

En ny generation af løsninger inden for business intelligence og analytics skaber helt nye muligheder for, at man kan anvende analyserne mere aktivt i dagligdagen til at styrke forretningen.

21. august 2018 | Læs mere


Content management: Optimér din digitale tilstedeværelse på tværs af platforme

Et velfungerende CMS-system er fundamentet under enhver organisations digitale tilstedeværelse. Med det rigtige CMS kan du øge effektiviteten, få bedre kontakt til dine kunder og medarbejdere og optimere mange processer. På dette formiddagsseminar får du præsenteret nogle af de bedste CMS-løsninger i markedet lige nu.

22. august 2018 | Læs mere


Infrastruktur – on premise, outsourcing eller cloud?

Det er vigtigere end nogensinde at have et stabilt, effektivt og sikkert it-driftsmiljø. Hør om de nyeste teknologier og løsninger. Hør også om de nyeste cloudløsninger der muliggør Infrastruktur as a Service (IaaS), samt mulighederne for outsourcing. På det gratis formiddagsseminar bliver du klædt på til at træffe de afgørende beslutninger om fremtidens infrastruktur i din virksomhed.

23. august 2018 | Læs mere






Premium
Robotterne udfører i dag 100 mands arbejde: Lån & Spar Bank har firedoblet antallet af kundemøder ved hjælp af robotter
Fra Computerworlds arkiv: Lån & Spar Bank har kæmpesucces med robotter, der i dag udvikles af fire særlige udviklere. "De fire medarbejdere har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde det vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," siger it-direktør Casper Gjerris.
Computerworld
Ny-opdaget malware blokerer programmer som forsøger at slette den: Særligt windows 10 er ramt
En ny type malware er blevet opfanget, der både overvåger din computer og generer falske reklameindtægter til bagmændende. Og så har den en forkærlighed for Windows 10.
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
11 skridt, der sikrer dig det bedste udbytte af dit CRM-projekt
Dette whitepaper identificerer 11 skridt, som enhver organisation bør gennemgå i forbindelse med CRM-implementering.