Artikel top billede

Morten Strunge mener ikke, at Amagerbankens kollaps har negativ indflydelse på Onfone. Foto: Onfone.

Onfone: Derfor har bankkrak ingen betydning for os

Trods et kundeforhold hos Amagerbanken får bank-krakket ingen økonomiske konsekvenser for Onfone, lyder det fra direktøren. Læs her hvorfor.

Dækket af indskydergaranti

Staten har en såkaldt indskydergaranti, der dækker et indskud i en bank på op til 750.000 kroner. Det er vel at mærke et nettobeløb i banken - hvilket vil sige indskud fratrukket eventuel gæld i samme bank. 

Det vil sige, at jo større beløb en kunde har stående i banken, jo større gæld skal kunden have for at få dækket sit indskud over 750.000 kroner.
 
"Det betyder ikke noget for os, fordi vi har en mindre kassekredit hos Amagerbanken, og vi havde ikke noget nettoindestående på over 750.000, så på den måde betyder det ikke noget for os," forklarer Morten Strunge.
 
Han fortæller, at selskabet har placeret indkommende penge andre steder, men han ønsker ikke at fortælle hvor.
 
"Af hensyn til den situation, Amagerbanken har været i, har vi været opmærksomme på at placere overskydende likviditet andetsteds. Vi har dermed haft et nettoindestående på under 750.000 og har dermed ikke tabt nogen penge," siger han.
 
Søger ny bank
Med Amagerbankens krak undersøger Onfone muligheden for at flytte over til en anden bank. Direktøren ser ingen problemer i, at selskabet, der senest fik et underskud på 15 millioner kroner, nu skal ud og finde en ny bank.
 
"Vi er i dialog med forskellige banker lige nu, og vi har en pengestrøm, der er ret interessant for en bank, i og med vi omsætter for så meget, som vi gør," fortæller han.
 
Onfone afleverede ved årsskiftet sit regnskab med minus 15 millioner kroner for 2009/10.

Læs også: Krakket i Amagerbanken rammer Onfone




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere