Mundkurv på i Eurotrust-sag

Det Nasdaq-noterede danske IT-sikkerhedsfirma Eurotrust ønsker ikke længere opmærksomhed omkring en vildledende og fejlagtig millionordre, som virksomheden er blevet kritiseret for at fremhæve.

Eurotrust har givet sig selv og sine samarbejdspartnere mundkurv på i sagen om den vildledende millionordre, som virksomheden aldrig fik i hus.

I en pressemeddelelse fra Eurotrust sendt ud mandag klokken 20.00 står der, at parterne har indgået en fortrolighedserklæring om restforløbet af forhandlingerne vedrørende levering af 300.000 digitale certifikater til Krak.

Indtil der foreligger en endelig aftale, hvilket forventes engang i oktober, vil parterne ikke udtale sig yderligere, står der i meddelelsen.

Mundkurven kommer efter, at Eurotrust mandag af Computerworld Online blev konfronteret med en meget kritisk ekspert i børs-ret.

Dr. Jur. Jesper Lau Hansen fra Københavns Universitet kommenterede Eurotrust vildledende offentliggørelse af en millionordre, som virksomheden reelt ikke havde fået i hus.

- Det er en meget alvorlig fejl, når man sender en forkert meddelelse ud, og det kan være en alvorlig sag, for aktionærerne i USA er meget krigeriske og har mulighed for at lægge sag an, hvis de mener, de har lidt et tab, siger han.

Sagens kerne er en pressemeddelelse fra Eurotrust den 10. september, hvori det hedder, at selskabet har indgået aftale med IBM og Krak om at levere 300.000 digitale certifikater til en værdi af over syv millioner kroner.

I realiteten lå Eurotrust stadig i forhandlinger om aftalen, da pressemeddelelsen blev sendt ud, og Eurotrust mener, der ligger en almindelig kommunikationsfejl bag den fejlagtige millionordre.

Alligevel er der gået en lille uge fra Eurotrust blev opmærksom på, at aftalen endnu ikke var en realitet, før virksomheden reagerer overfor omverdenen.

Reaktionen var en undskyldende pressemeddelelse og en mundkurv.

Vil du vide mere om Eurotrust?
NewsScanner overvåger 300+ medier
Prøv gratis i 30 dage.

Annonceindlæg fra Publicis Sapient

Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly