IBM kan se frem til, at der dumper en stor rudekuvert fra Danske Bank ind igennem brevsprækken inden for en overskuelig fremtid.
Danske Bank regner nemlig med at få kompensation for de tab, bankens kunder har lidt som følge af de softwarefejl i DB2, der fire dage i marts lagde bankens IT-systemer ned.
- Vi har ikke diskuteret økonomi endnu, men koncentreret os om at få rettet de fejl, der har været i vores IT-systemer, siger vicedirektør Peter Schleidt fra Danske Bank.
- Men vi regner da med, at IBM kompenserer Danske Bank for de tab, banken har lidt som følge af IT-nedbruddet i marts, fortsætter han.
Regning på tocifret millionbeløb
Banken har tidligere meldt ud, at den er klar til at dække alle kundernes tab som følge af IT-nedbruddet.
Det drejer sig både om de kunder der har lidt direkte og indirekte tab.
Det er den regning, som Danske Bank sandsynligvis vil sende videre til IBM.
- Jeg ved ikke, hvor meget det drejer sig om i kroner og øre, siger Peter Schleidt.
Danske Banks ordførende direktør Peter Straarup udtalte tidligere på dagen til Ritzaus Bureau, at banken om 14 dage har arbejdet sig igennem bunken med erstatningskrav fra Danske Bank-kunder.
Peter Staarup ved endnu ikke med sikkerhed, hvor stort beløbet bliver, men regner med "et tocifret millionbeløb", som indtil videre ikke befinder sig i den høje ende, skriver Ritzaus Bureau.