CSC arrangerer en medarbejder-udflugt til Tour de France for at udnytte, at virksomheden sponsorer det største, danske cykelhold.
Kommunikationsdirektør Markus Bjørn Kraft forventer, at der kommer omkring 100 CSC medarbejdere fra hele verden. De vil bruge en uge på det legendariske bjerg, L'Alpe d´Huez.
CSC-medarbejderne skal selv betale en del af turen, men til gengæld får de også både logi, forplejning og diverse arrangementer plus det eksklusive møde med CSC-stjernerne Tyler Hamilton og Carlos Sastre.
- Vi gør det for at skabe en holdånd i virksomheden. Både ved at folk mødes på tværs af lande, men også ved at man kan komme til at møde sine kolleger i andre omgivelser, siger Markus Bjørn Kraft.
Sponsoraftalen med Riis Cycling har ifølge kommunikationsdirektøren allerede haft stor betydning for CSC.
- Vi har fået et mere kendt image. Så både internt og eksternt har det betydet temmelig meget. Der er også kommet en stolthed omkring, hvem man er. Når man siger, at man arbejder for CSC, så ved alle, hvem CSC er, siger han.
På selve dagen for etapen op til L'Alpe d'Huez, søndag 13. juli, arrangerer CSC Race Party, hvor der vil være underholdning, mad og drikke samt tv, så hele løbet kan følges. Desuden får medarbejderne et VIP-pas, så de kan færdes i start- og målområdet.
Er man ikke så heldig at kunne følge touren på stedet eller i fjernsynet leverer CSC i stedet en tracker på medarbejdernes pc-skærm, så de løbende kan følge de enkelte etaper.