Ørestadsselskabet har opsagt aftale med telefonselskabet Tele2 med øjeblikkelig virkning. Tele2's sælgere havde genoptaget en tidligere stærkt kritiseret praksis med at kapre kunder under dække af, at de mulige kunder indgik i en markedsundersøgelse.
Over for Ritzaus Bureau bekræfter Ørestadsselskabet driftsdirektør Carsten Fich, at aftalen er opsagt, og kalder Tele2's fremgangsmåde for uacceptabel.
- Vi bryder os ikke om måden, det foregår på, og derfor har vi opsagt aftalen med øjeblikkelig virkning. Det er meningen, at det her skal være til fordel for kunderne, men det er altså ikke alle Tele2's sælgere, der henvender sig til kunderne på en hensigtsmæssig måde, og det finder vi uacceptabelt, siger han til Ritzau.
Administrerende direktør i Tele2, Niclas Palmstierna, siger til Ritzau, at sagen er irriterende, og at han vil undersøge den nærmere.
Forbrugerrådet oplyser endvidere, at det har modtaget 70 klager fra personer over hele landet, der er blevet Tele2-kunder uden at ville det.