Mens de andre discount-mobilselskaber kæmper om at tilbyde de billigste priser, går Debitel-ejede Smarttalk nu den modsatte vej og hæver prisen på at sende SMS-beskeder. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
Smarttalk hæver prisen fra 15 til 19 øre per sms-besked samtidig med, at selskabet kører en større reklamekampagne under sloganet ?Danmarks billigste SMS? for at trække nye kunder til.
Smarttalk oplyser ikke om prisstigningen på sin hjemmeside, og noget kunne altså tyde på, at Smarttalk er ramt på indtjeningen efter flere måneders priskrig, hvor konkurrenterne på skift har sænket priserne.
Smarttalk er ejet af teleselskabet Debitel og bygger på internetudbyderen Tiscalis mobilforretning, som Debitel købte i december sidste år.
Med cirka 10.000 tidligere Tiscali-kunder i ryggen blev Smarttalk lanceret i januar i år med en målsætning om at vinde kunder på at have de laveste priser på markedet.
- For at få gang i butikken, har vi sat prisen på SMS meget lavt. Det skal nok få Telmore-kunder til at skifte selskab, sagde Smarttalks forretningschef Anne Raaen Rasmussen dengang.
Den lave pris var åbenbart ikke nok i sig selv, for i april sendte Smarttalk SMS-beskeder til 12.000 Telmore-kunder med tilbud om at skifte selskab. Den sag undersøges nu af Glostrup Politi.
Med prisstigningen, som træder i kraft 28. juli, ligger Smarttalks pris på SMS fortsat lige under prisen hos konkurrenter som Telmore, CBB Mobil og Tele2, der til gengæld tilbyder billigere minutpriser.