Orange styrker tilbud til utro kunder

Mobilselskabet Orange sænker minutprisen på sit hemmelige produkt, der kun tilbydes gode kunder, der er på vej til at forlade selskabet. Idéen er fuldstændig at matche lavpris-succesen Telmores priser, så der ikke er nogen grund til at flytte.

Mobilselskabet Orange fortsætter med at have to prislister:

Én for de trofaste kunder, der ikke stiller spørgsmål og gladeligt betaler fuld pris for deres mobilsamtaler. Og en anden til de utilfredse kunder, der er på vej væk for at finde lavere priser andre steder.

De utilfredse af slagsen kan fra den 25. september ringe for blot 85 øre per minut og sende SMS-beskeder for 17 øre per styk.

Forud skal kunden dog betale 199 kroner i oprettelse, og dermed minder produktet fuldstændig om en tilsvarende løsning fra lavpris-pioneren Telmore.

Derudover fortsætter Orange med en anden Telmore-kopi, som selskabet under massiv kritik fra blandt andre Forbrugerrådet har praktiseret siden februar.

I denne udgave kan kunderne helt slippe for opstartsgebyrer og blot tale for en kroner per minut og sende SMS-beskeder for 20 øre per styk.

Ofrer ingen markedsføring

De særlige tilbud, der for mange kunder vil være betydeligt billigere end de gængse Orange-priser, kan ikke findes på Oranges hjemmeside, og selskabet ofrer ingen reklamekroner på produktet.

- Vi tilbyder det til de kunder, der overvejer at forlade os på grund af priserne, siger koncerndirektør Morten Christiansen, Orange, til Computerworld Online.

Kun de kunder, der af egen drift ringer til Orange for at brokke sig over priserne eller true med at forlade selskabet, hører altså om de alternative prislister.

Det ser Morten Christiansen ingen problemer i:

- Hovedparten af vores kunder kan sagtens forstå, at vi er en anden type selskab end Telmore, bemærker han.

Siden februar er et hemmeligt antal tusinde kunder skiftet til de billigere produkter, som til forskel fra Telmore og andre lavprisselskaber fortsat udløser fakturaer og ikke kan tankes op via nettet.

For at blive tilbudt lave priser, skal kunderne opfylde visse kriterier, som Orange ikke ønsker at indvie offentligheden i. Dog ligger det fast, at kunderne skal være ude over de første seks måneders bindingsperiode og have betalt alle regninger til tiden.

- Vi kan på den måde sikre, at vi tjener penge på disse kunder, fordi vi kender dem, siger Morten Christiansen.

Fremgangsmåden vækker ikke begejstring i Forbrugerrådet, hvor telepolitisk medarbejder Anders Hjort Jensen tidligere har taget afstand fra de alternative prislister.

- At nogen kunder kan opnå særlige fordele, er ikke med til at skabe yderligere klarhed på et marked, der i forvejen er præget af uigennemsigtighed, sagde han for nylig til Berlingske Tidende.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S