Bestil te og kaffe i Outlook

Et dansk firma lancerer nu roomservice til Microsofts kalender og mail-system Outlook og Exchange. Fra det nye add-on-produkt, som firmaet selv kalder Roomservice Central, kan man reservere mødelokaler, kaffe, te, AV-udstyr og meget andet.

Bøvlet væk fra mødeplanlægningen. Det var udfordringen for den danske softwarevirksomhed Add-On Products, der har specialiseret sig i udvikling af tillægsprodukter til Microsoft-produkterne Outlook og Exchange.

Selskabets første produkt - et mødeplanlægningssystem - er solgt i over 325.000 eksemplarer verden over, blandt andet til 6000 klienter til det amerikanske undervisningsministerium.

Den lille Vejle-virksomhed, der har 10 ansatte, har i samarbejde med en af Microsofts udviklingsafdelinger i Californien udviklet konceptet for det nye bookingsystem.

- Det er vores opfattelse, at der er tale om en verdensnyhed på dette område. I Microsoft kender de ikke andre firmaer, der har udviklet noget tilsvarende, siger administrerende direktør for Add-On Products, Peer Astrup.

Systemet hjælper med at ordne alt, hvad der hører til et møde ud over at få et fælles hul i deltagernes kalendere. Det kan være bestilling af kaffe og te til deltagerne, booking av-udstyr eller computere.

De ansvarlige for de forskellige ressourcer får automatisk tilsendt e-mail med oplysninger om, hvilket behov der skal dækkes, mødets omfang og antallet af deltagere. Men ifølge Peer Astrup ligger den store besparelse ved programmet ikke i selve orienteringen om de forskellige servicebehov.

- Den store besparelse kommer, når tingene siden skal ændres. Hvis mødet skal flyttes, antallet af deltagere bliver større eller mindre. Så skal alle parterne igen involveres, men i Roomservice sker det automatisk, når rettelserne er føjet ind, siger han.
Add-On Products har valgt en niche, der ligger tæt op af produkter til Microsofts produkter, men Peer Astrup frygter ikke, at Microsoft selv vil vælge at lægge den samme funktionalitet ind programmerne.

- Det er den risiko, man løber, når man udvikler produkter til Microsoft, men vi forventer at opnå en banebrydende fordel ved at først på markedet, siger han.

Andre virksomheder, der har udviklet tillægsprodukter til Microsoft er blevet opslugt, men Add-On Products har ingen planer om at blive indlemmet i Microsoft.

- Vi er en lille virksomhed, der selvfølgelig kigger på de tilbud, der måtte komme, men først og fremmest interesserer vi os for vores kunder, siger Peer Astrup.

Add-On Products har 150 forhandlere verden over og forventer at sælge 50.000 licenser af den nye pakke inden årets udgang. Ud over forhandlerne vil Add-On Products i fællesskab med Microsoft henvende sig til en række større kunder.

Prisen på Roomservice starter ved ca. 9000 kroner, hvor det er muligt at booke tre ressourcer. Ønsker man at kunne booke 10 mødelokaler eller ressourcer er prisen cirka 16.000 kroner.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S