Dell har sat tålmodigheden alvorligt på prøve for en række af de kunder, som købte en lommecomputer af mærket Axim.
Først leverede Dell en udgave, hvor lommecomputerens firmware sløvede nogle af funktionerne i den seneste udgave af Microsofts styresystem ganske betragteligt.
Dernæst har Dell været flere måneder om at udsende en rettelse, og selv om fejlen blev opdaget i juli, lever nogle kunder stadig med deres sløve Axim'er.
Cd'er på vej
Dell lover nu, at cd'er med rettelser er sendt ud til de berørte kunder, og at verdens største pc-leverandør i øvrigt har adresser på alle kunder og derfor kan begrænse problemet.
- Det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, at der går så lang tid, siger marketingchef Peter Larsson fra Dell i Danmark.
Dell blev forsinket af, at den første rettelse af firmwaren, som pc-producenten udarbejdede, gav mulighed for at opgradere styresystemet.
Det betød, at kunder, som havde købt en Axim med det ældre Microsoft-styresystem Pocket PC 2002 kunne snyde sig til den nye udgave via rettelsen.
Derfor var Dell nødt til at trække rettelsen tilbage, og så fløj tiden - et forløb, som Peter Larsson også beklager.
Både Dell-kunder, som købte en Axim med Pocket PC 2002 med løfte om en opgradering, og kunder, som fik leveret lommecomputeren med Windows Mobile 2003, har døjet med et sløvt system.