Dell klar med online-service

Inden udgangen af oktober kan alle Dell-kunder i Europa bestille support og teknisk vedligehold af deres data-center over nettet. Service-tilbuddet er Dells seneste tiltag for at udvide produktpaletten.

Den amerikanske pc-producent Dell vil have en større del af service-kagen. Selskabet barsler med et IT service-projekt, der vil gøre det muligt for Dells kunder i Europa at bestille support og teknisk vedligehold over internettet.

Modellen fra Dell, der lanceres inden udgangen af oktober, bygger på den direkte kontakt mellem Dell og kunden via nettet - en model, der har været grundlaget for Dells succes.

Tidligere måtte Dells kunder i Europa gribe knoglen, når de havde brug for support, og servicedirektør Michael Meister hos Dell i Danmark, tror, at tiltaget med at gå over til online-booking vil afspejles i selskabets finansielle resultater.

- Formålet er at få en større bid af servicekagen. Men mere vigtigt er det, at kunderne fremover får hurtigere adgang til support og teknisk hjælp samtidig med at Dell minimerer de omkostninger, der er forbundet med at yde support og service, siger Michael Meister.

Dell har tidligere i år droppet ordet "Computers" fra virksomhedsnavnet, fordi en større og større del af omsætningen kommer fra andre produkter end traditionelle computere.

Så sent som i sidste uge annoncerede selskabets stifter og øverste chef, Michael Dell, at Dell vil gå ind på markedet for fladskærms-tv, filmprojektorer, og digitale medieafspillere.

Målet med alle de nye forretningsområder, der også omfatter lagringsprodukter og printmedier, er, at Dell fordobler omsætningen til 377 milliarder kroner i løbet af fem år.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S