Servicegruppen vinder Toshiba-ordre

IT-reparatøren Servicegruppen fra Hedehusene tager et nyt skridt ind mellem de største danske IT-servicevirksomheder. Servicegruppen skal reparere og servicere bærbare computere for Toshiba.

IT-serviceselskabet Servicegruppen fra Hedehusene ved Roskilde skal fremover skal stå for vedligeholdelsen af Toshibas bærbare pc'er i Danmark.

Udover at reparere Toshibas bærbare pc'er skal Servicegruppen sælge Toshiba-reservedele på pc-området til både slutbrugere og forhandlere.

Tue Villum Sørensen, underdirektør i Servicegruppen, vurderer, at Toshiba-aftalen giver virksomheden en årlig meromsætning på mellem halvanden og to millioner kroner.

- Vi er meget glade for aftalen. Toshiba står stærkt på markedet for bærbare pc'er i Danmark, og vi har en lang række kunder, som ønsker, at vi også kan servicere Toshibas produkter, siger han.

Han oplyser, at Toshiba i forbindelse med den nye serviceaftale har indskrænket antallet af servicepartnere fra omkring 10 til to.

Servicegruppen cementerer position

Dermed befæster Servicegruppen sin position på det trængte danske marked for IT-serviceaftaler, der sidste år faldt med fire procent, ifølge en undersøgelse fra analysevirksomheden IDC.

IDC forudså dengang, at de største spillere på markedet - IBM, HP, Servicegruppen og Siemens - i de kommende år vil befæste deres position på markedet, mens mindre serviceydere i stigende omfang må dreje nøglen om.

- På det store marked for IT-services er vi bare en lille spiller, men på markedet for reparationer er vi blandt de største i Danmark, hvilket aftalen med Toshiba underbygger endnu mere, siger Tue Villum Sørensen.

Tidligere på året fik Servicegruppen en aftale i hus med WM-data, der sikrer selskabet en årlig meromsætning på omkring 20 millioner kroner.

Og Servicegruppens position på markedet betød noget for Toshibas valg af serviceleverandør:

- Servicegruppen er kendt og respekteret for at levere en god og ensartet kvalitet, siger Peter Skov, der står i spidsen for Toshiba i Norden.

Servicegruppen øgede sidste år sin omsætning med godt 16 procent til 86 millioner kroner. Det gav et overskud på godt tre millioner kroner.

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Test Consultant

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S