Fiber-direktør langer hårdt ud efter teleselskaberne

Waoos direktør, Anders Christjansen, langer ud efter teleselskaberne, som efter hans mening slet ikke holder det, de lover kunderne.

Artikel top billede

Læs også:

Regeringen truer telebranchen med indgreb

Ny bredbånds"garanti"- nu skal du bare "opleve" hastighed

Forholdet mellem teleselskaberne og fiberbranchen er langtfra rosenrødt. 

At teleselskabernes fantasifulde markedsføring af bredbåndshastigheder til stadighed er en torn i øjet på fiberbranchen, kom til udtryk i denne uge.

Direktør Anders Christjansen fra fiberselskabernes produkt- og markedsføringsflagskib, Waoo, gik på talerstolen på en telekonference på Hotel Radisson i København og tog bladet fra munden foran et publikum bestående af nordiske og baltiske telefolk.

"Jeg tør ikke sige, hvordan det ser ud i jeres lande, men i Danmark er det tilladt at markedsføre varer, som man ikke leverer," lød de lettere ironiske ord fra Anders Christjansen.

Forvirrer kunderne

Waoo-direktøren var blevet bedt om at fortælle om Waoos historie og udfordringer på det danske marked, og hans ord var naturligvis en slet skjult henvisning til teleselskabernes markedsføring af de såkaldte "op til"-bredbåndshastigheder.

"Det er meget forvirrende for kunderne og hjælper ikke på branchens ry," fortsatte Anders Christjansen om problemet, der gør den merværdi, forbrugere får ved at vælge fiber, sværere at få øje på forbrugerne.

Kan komme indgreb

Et problem, som også Forbrugerrådet længe har råbt højt om, og som i regeringens nye forbrugerudspil fik regeringen til at true telebranchen med indgreb, hvis de ikke selv formår at gøre noget ved den vildledende markedsføring.

Anders Christjansen lagde i sin tale heller ikke skjul på, at man ser frem til den dag, hvor tv-kanaler sælges individuelt, og hvor danskernes hang til streaming for alvor eksploderer.

"Alt for mange kunder betaler alt for meget for tv-pakker, og alt for mange kunder er tvunget til at betale for noget, de ikke har behov for," lød det fra Anders Christjansen.

Telekonferencen, der er arrangeret af Marcus Evans, sluttede i går med en lang række oplæg fra en række topfolk i branchen.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S