Sådan reagerer Telenor på barsk dom fra kunderne

Telenor melder klart ud efter ny undersøgelse af kundetilfredshed, der sender virksomheden ned på en absolut sidsteplads.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed

Telenor er helt klar i mælet efter indtagelsen af sidstepladsen i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

"Vi tager det meget seriøst, og vi er ikke tilfredse med resultatet," siger Mikkel Drucker, der er markedsdirektør i Telenor.

Markedsdirektøren erkender, at virksomheden ikke har levet op til høj kundetilfredshed set over det sidste år.

Telenor vil derfor indføre større gennemsigtighed, når det handler om angivelsen af bredbåndshastigheder, som i dag markedsføres som såkaldte 'op til' hastigheder.

Sådan vil Telenor oplyse kunderne om hastigheden
Netop markedsføringen omkring hastigheden af det bredbånd, som forbrugerne køber, står overfor ændringer, når den nye markedsføringslovgivning træder i kraft fra 1. marts.

Hvordan vil jeres markedsføring foregå fremover?

"Vi kommunikerer fremadrettet minimum og maksimum hastigheder, så det bliver mere transparent, når det handler om forbrugerens forventninger til hastighederne."

Så I vil ikke give kunden en nøjagtig hastighedsafstemning?

"For de kunder, der er interesserede, foretager vi en måling, der viser, hvordan dækning og hastighed er i deres område. Den ydelse leverer vi allerede i dag blandt andet gennem vores kundeservice." siger Mikkel Drucker.

Ændringer vil hjælpe på oplevelsen
Mikkel Drucker fremhæver en række ændringer, som Telenor for nyligt har gennemført for at give kunderne en bedre oplevelse.

"Vi har senest foretaget ændringer i form af den måde, vi leverer fakturaer på. Og vi har blandt andet fjernet et gebyr og indført en simplere faktura, så det skaber et bedre overblik for vores kunder," siger han.

Det er samtidig Telenors holdning, at kundetilfredsheden ikke kun afhænger af hastigheden på kundernes bredbånd.

"Kundeoplevelsen sker ikke kun gennem vores internetleverance, det sker også gennem al den interaktion, som der foregår med os som virksomhed." afslutter han.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: ERP – få optimal udnyttelse af dine store mængder af værdifulde data i den digitale transformation

Få indblik i, hvordan alle virksomheder kan optimere deres kritiske processer og hvordan du realiserer det uforløste potentiale gennem denne procesoptimering. Du får indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi, der har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

20. august 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

21. august 2020 | Læs mere






Premium
Finanstilsynet kritiserer Nets og udsteder tre påbud: Selskabet lever ikke op til sine forpligtelser i betalingsloven
Nets får tildelt tre påbud af Finanstilsynet, der kritiserer selskabet i stærke vendinger for ikke at leve op til sine forpligtelser i betalingsloven.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
10 ting du bør overveje, når du skal vælge EDI-leverandør
Det behøver ikke være en svær proces at vælge EDI-leverandør, hvis du blot ved, hvad du skal være opmærksom på. Men for mange virksomheder kan det forekomme uoverskueligt at vælge EDI-leverandør. Markedsanalyser peger på især tre bekymringer, som du kan læse mere om i dette whitepaper, hvor vi også giver dig en tjekliste af spørgsmål, du skal stille til leverandører.