Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Sådan reagerer Telenor på barsk dom fra kunderne

Telenor melder klart ud efter ny undersøgelse af kundetilfredshed, der sender virksomheden ned på en absolut sidsteplads.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed

Telenor er helt klar i mælet efter indtagelsen af sidstepladsen i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

"Vi tager det meget seriøst, og vi er ikke tilfredse med resultatet," siger Mikkel Drucker, der er markedsdirektør i Telenor.

Markedsdirektøren erkender, at virksomheden ikke har levet op til høj kundetilfredshed set over det sidste år.

Telenor vil derfor indføre større gennemsigtighed, når det handler om angivelsen af bredbåndshastigheder, som i dag markedsføres som såkaldte 'op til' hastigheder.

Sådan vil Telenor oplyse kunderne om hastigheden
Netop markedsføringen omkring hastigheden af det bredbånd, som forbrugerne køber, står overfor ændringer, når den nye markedsføringslovgivning træder i kraft fra 1. marts.

Hvordan vil jeres markedsføring foregå fremover?

"Vi kommunikerer fremadrettet minimum og maksimum hastigheder, så det bliver mere transparent, når det handler om forbrugerens forventninger til hastighederne."

Så I vil ikke give kunden en nøjagtig hastighedsafstemning?

"For de kunder, der er interesserede, foretager vi en måling, der viser, hvordan dækning og hastighed er i deres område. Den ydelse leverer vi allerede i dag blandt andet gennem vores kundeservice." siger Mikkel Drucker.

Ændringer vil hjælpe på oplevelsen

Mikkel Drucker fremhæver en række ændringer, som Telenor for nyligt har gennemført for at give kunderne en bedre oplevelse.

"Vi har senest foretaget ændringer i form af den måde, vi leverer fakturaer på. Og vi har blandt andet fjernet et gebyr og indført en simplere faktura, så det skaber et bedre overblik for vores kunder," siger han.

Det er samtidig Telenors holdning, at kundetilfredsheden ikke kun afhænger af hastigheden på kundernes bredbånd.

"Kundeoplevelsen sker ikke kun gennem vores internetleverance, det sker også gennem al den interaktion, som der foregår med os som virksomhed." afslutter han.

Læs også:

Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Nu får du klar besked om din reelle internet-hastighed




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2022: Sæt data på den strategiske dagsorden

Lær hvordan du tænker automatisering, data og digitalisering ind i dagligdagen, over for kunderne og hvordan du får skabt ny forretning.

31. maj 2022 | Læs mere


Sådan gør du din forsyningskæde mere robust

Vi sætter fokus på standardværktøjer og tillægsløsninger til Microsoft Dynamics 365 FO i produktionsvirksomheder, som vil planlægge og drive en effektiv supply chain.

31. maj 2022 | Læs mere


Kom hackerne i forkøbet: Sådan gør du din cybersikkerhed kampklar

Kom hackerne i forkøbet. Eksperter deler de bedste erfaring til, hvordan du øger din cybersikkerhed.

01. juni 2022 | Læs mere






CIO
Årets CIO 2022: Nu skal Danmarks dygtigste CIO findes - er det dig? Eller kender du en, du vil indstille?