Et defekt stykke hardware kappede i går forbindelsen til internettet for alle Oranges danske ADSL-kunder.
De 950 kunder er her til eftermiddag stadig uden forbindelse.
- Selve ADSL-platformen kører fint, men der er 950 af vores ADSL-kunder, som oplever, at de ikke kan logge sig på. Det skyldes fejl ved identifikation af brugerne, siger Oranges informationschef, Linda Juul Nielsen.
Ifølge hendes oplysninger har ADSL-kunderne været uden forbindelse siden tirsdag aften.
Arbejdes på problemet
Hun kan ikke svare på, hvornår de 950 ADSL-kunder igen har forbindelse til internettet.
- Det er et godt spørgsmål. Problemet er identificeret, og der arbejdes på at skifte reservedelen, som er ved at blive fløjet ind, siger Linda Juul Nielsen.
Orange har orienteret de kunder, som også har deres mobilabonnement hos selskabet via SMS, mens resten af de ramte ADSL-kunder har måttet ringe til servicetelefonen for at blive klogere.
- Jeg har ikke før oplevet noget lignende nedbrud. Selvfølgelig er der noget, der kan ramme den enkelte kunde, men vi har ikke haft lignende tilfælde, hvor det er gået ud over alle kunder, fortæller Linda Juul Nielsen.
Orange vil på den næste regning kompensere alle kunder for den tid, de har været uden forbindelse.
Derudover fortæller Linda Juul Nielsen, at kunderne også vil blive kompenseret for det besvær, nedbruddet har påført dem. Hun ønsker dog ikke at præcisere hvor store beløb, det drejer sig om.