Artikel top billede

Spotify-chef forklarer efter shitstorm: Det betyder vores nye privatlivs-betingelser

Spotify er kommet i klemme efter en ny privatlivs-aftale, som du skal godkende før, at du kan bruge tjenesten. Men nu er Spotifys CEO, Daniel Ek, ude og forklare sig

Spotifys nyeste privatlivsbetingelser har bragt den populære streamingtjeneste i modvind.

Så meget af flere medier verden over har omtalt aftalen som blandt andet "grusom."

Også her gennemgik vi de nye betingelser, som vi stadig foreslår, at du selv læser igennem.

Et af de fældende punkter i den nye betingelse er punktet, hvor der står, at Spotify med din tilladelse må gennemgå og indsamle dine billeder og filer på din telefon.

Men nu går Daniel Ek, Spotifys CEO, ud for at forklare sig. Og ifølge den svenske CEO er privatlivsaftalen formuleret voldsommere end virkeligheden.

"Undskyld"

Blogindlægget hedder "Sorry", og forklarer ganske enkelt, hvad Spotify vil og ikke vil med den nye privatlivsaftale.

For eksempel vil Spotify ikke tilgå og indsamle dine billeder, med mindre du specifikt har givet lov.

Grunden til at du skal give lov er for eksempel for at skifte billede på en playliste.

Ligeledes forklarer Daniel Ek, at der ikke indsamles data omkring din lokation med mindre du giver specifikt lov til dette. Din lokation giver mening, hvis du benytter dig af Spotifys relativt nye motionsfunktion.

Daniel Ek forklarer også, at informationer delt med tredjepart - for at sælge reklamer - er "de-identified", hvilket betyder, at de ikke kan spores tilbage til dig.

Du kan læse hele Daniel Eks "Sorry"-blog her.

Læs også: Privacy-bekymringer: Her er de data om dig, Microsoft opsnapper i Windows 10




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere