Artikel top billede

Mobilselskabet Plenti har kapret 20.000 kunder - der er dog stadig lang vej til målet

Plenti kan med 20.000 mobilkunder på omkring fem måneder fejre en flyvende start for selskabet. De 20.000 kunder er dog stadig et pænt stykke fra selskabets officielle mål.

Efter omkring fem måneder på det danske telemarked, kan senest ankomne mobilselskab, Plenti, nu fejre, at de første 20.000 kunder er i hus.

Selskabet meddeler, at det på cirka 20 uger har solgt 20.000 mobilabonnementer.

"Med 20.000 kunder i butikken lige efter en sommerferie er vi meget tilfredse, og vi regner fortsat med at nå vores mål om 100.000 abonnenter inden for de første par år," udtaler Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti.

Satser på volumen

Plenti, der under stor ståhej debuterede på telemarkedet i marts med et pakkeprodukt, lancerede lige før sommerferien endnu et angreb på de etablerede spillere på markedet.

Plenti kom nemlig med et nyt produkt, hvor man for 119 kroner om måneden får fri data på mobilen sammen med fri tale, sms og mms.

Altså en ganske aggressiv pris, hvormed formålet er at sikre den videre kundetilgang.

"Det er vigtigt for os at få flere kunder ind i folden, så vi følger vores planer og i det hele taget får gjort det adresserbare marked større, forklarede Peter Mægbæk i juni til Computerworld. "

Læs interviewet: Her er teleselskabet Plentis plan med ny mobil-prisbasker med fri data

"Det er ikke alle, der har en interesse for det underholdningsprodukt, vi kommer ud med, og derfor er det helt naturligt, at vi kommer med et mere 'plain' produkt, hvor der ikke er så meget at forholde sig til," sagde Peter Mægbæk videre.

Peter Mægbæk har tidligere forklaret til Computerworld, at Plenti jagter volumen i antal kunder:

"En tommelfingerregel i forhold til vores egne beregninger er, at hvis vi har en 30-40.000 kunder inden for de første par år, er forretningen selvkørende. Men vores ambition er højere: Vi mener, at vi skal op på 100.000 inden for det første år eller to," sagde Peter Mægbæk.

Peter Mægbæk var i sin tid medstifter og administrerende direktør i Fullrate, som TDC købte i 2009 i en kæmpehandel.

Han har også været administrerende direktør i Viasat.

Den anden stifter - og bestyrelsesformand - er Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone, som TDC købte for omkring 300 millioner i 2011.

Han er også stifter og direktør hos ebogstjenesten Mofibo - den ene af de tjenester, der indgår i Plentis pakke.

Morten Strunge solgte for nylig Mofibo for et trecifret million-beløb.

Læs også:

Her er teleselskabet Plentis plan med ny mobil-prisbasker med fri data

Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?

Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Ny dansk priskrig i den danske telebranche: Derfor ender priskrige igen og igen med opkøb




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere