Artikel top billede

Telia har mistet 158.000 mobilkunder på et enkelt år

Udfasningen af taletidskortet har kostet mange tusinde mobilkunder hos Telia, viser nyt regnskab.

Både Telenor og 3 har haft kundefremgang det seneste kvartal, og de kunder stammer formodentligt fra Telia.

I hvert fald har Telia det seneste år mistet over 158.000 mobilbrugere, og alene de seneste tre måneder har teleselskabet mistet 96.000 abonnementer.

Det viser Telias seneste regnskab for andet kvartal 2017.

Det høje antal er dog påvirket af, at Telia helt bevidst har stoppet salget af taletidskort, hvilket helt naturligt har fået antallet af mobilkunder til at falde voldsomt (ét taletidskort er lig én kunde).

Telias danske forretning nåede dog et driftsoverskud i andet kvartal før EBITHA på 153 millioner svenske kroner - knap 119 millioner danske kroner, hvilket er et fald på 7,7 procent.

Telia har også mistet 3.000 bredbåndskunder, men omvendt har selskabet formået at få 5.000 nye tv-kunder.

Både 3 og Telenor har leveret mere positive kvartalsregnskaber. Eksempelvis har 3 fået 37.000 nye mobilkunder, og begge har haft fremgang i driftsoverskuddet. 

TDC kommer med kvartalsregnskab d. 10 august.

Læs også: Den danske mobilkrig er i fuld gang: Telia og TDC bløder - Telenor og 3 skovler kunder til sig




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere