Artikel top billede

Google stopper med omstridte annoncer i Gmail baseret på indholdet i dine mails

Google giver efter for presset og dropper annoncer baseret på indholdet i din gratis Gmail. Men presset kommer fra en uventet kant.

Brugere af den gratis version af Googles mail-tjeneste støder af og til på annoncer øverst i indbakken, som er baseret på en analyse af brugerens mails og øvrige færden på nettet.

Den snagen i indbakken har givet Google mange knubs, megen kritik og sagsanlæg, men også mange indtægter, så hidtil har Google fastholdt sin praksis.

Men nu er det slut, skriver Bloomberg.

Ikke på grund af protester fra brugerne af den gratis tjeneste, men fordi nogle af Googles kunder til den professionelle pakke af officeværktøjer - den såkaldte G Suite - synes det er forvirrende og ser mulige privacy-problemer i fremgangsmåden.

Også selvom Google ikke belemrer disse betalende kunder med annoncer baseret på indholdet af indbakken.

Google vil dog stadig placere annoncer øverst i indbakken i den gratis version af Gmail, men fremover vil de blive baseret på andre kilder som søgehistorik og forbrug af YouTube.

Ifølge Bloomberg bliver Googles skridt set som et tegn på, at G Suite-kunderne betyder stadig mere for Google. G Suite konkurrerer direkte mod Microsoft Office 365.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Skab en bedre bundlinje ved at gentænke rammerne i kampen om fremtidens talenter

Mennesker er forskellige og medarbejdere arbejder forskelligt. Nøglen til succes for fremtidens virksomheder er at tage udgangspunkt i de ansattes forskellige og individuelle behov. Kort sagt behandler du dine medarbejdere ens ved at behandle dem forskelligt

07. februar 2023 | Læs mere


Undgå cyberkatastrofen med automatiseret kontrol over sensitive data

Når cyberkriminelle gennemtrænger din sikkerhedsinfrastruktur, bruger de i snit 48 dage til at danne sig et overblik over sensitive data, før de lukker dine systemer og data ned med ransomware. På dette seminar får du derfor et solidt grundlag for at sikre dig overblik over sensitive, virksomhedskritiske informationer. Derudover vil du få et praktisk indblik i, hvordan du beskytter dine informationer, så du er er mindre sårbar når cyberkriminelle trænger ind på dit netværk, samt et overblik over typiske angrebsformer og viden om, hvordan et ransomwareangreb foregår i praksis.

07. februar 2023 | Læs mere


Status og erfaringer fra fem år med GDPR

Vi samler nogle af Danmarks fremmeste GDPR-eksperter trådene efter knapt fem år. Dette giver dig et solidt overblik over de hidtidige erfaringer og sikker viden at basere din indsats på, når du skal planlægge og tilpasse din organisations indsats for at sikre compliance med det omfattende regelkompleks.

07. februar 2023 | Læs mere