Danske Bank ramt af nedbrud i' interne systemer' - problemerne er løst, men MobilePay hoster og hakker stadigvæk

Stort nedbrud hos Danske Bank giver problemer for MobilePay-brugere.

Artikel top billede

Danske Bank har løst de it-problemer, der lå til grund for at bankens hjemmeside, netbank og den populære app MobilePay har været nede siden onsdag eftermiddag.

Du kan læse om nedbruddet her: Danske Bank ramt af stort it-nedbrud: MobilePay, netbank og hjemmeside sendt til tælling.

Der er dog stadigvæk enkelte systemer, der endnu ikke virker efter hensigten, oplyser Claes Lautrup, presserådgiver i Danske Bank, til Computerworld.

“Generelt er vores systemer oppe og køre igen, men der kan stadigvæk godt være problemer med de enkelte løsninger. Vores interne systemer i Ejby var ramt af et nedbrud," siger presserådgiveren, der samtidig understreger, at der ikke er tale om et hackerangreb. 

Mobilepay hoster og hakker

En af de løsninger, der endnu volder problemer, er MobilePay.

Her bliver mange brugere stadigvæk ramt af en fejlmeddelelse, når de forsøger at overføre penge med appen.

Peter Kjærgaard der er pressechef for MobilePay oplyser i en mail til Computerworld, at MobilePay stadigvæk er ramt af "sporadiske problemer og forlængede svartider".

"Hvornår alt kører glat igen, tør jeg simpelthen ikke sige endnu. Men jeg håber, at det ikke varer længe," skriver han.

Problemerne ramte Danske Bank onsdag eftermiddag, hvor banken lidt efter klokken 16 oplyste på Facebook at flere af bankens services var ramt af it-problemer.

Opdateres

Capgemini Danmark A/S

Enterprise Architect - Data Intelligence Platform

Københavnsområdet

KMD A/S

Group Financial Controller

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bliv vores nye netværkstekniker – skab fremtidens IT-løsninger!

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job