Aalborg-selskabet Bluetags er truet af lukning efter et driftsunderskud på 8,4 millioner kroner sidste år.
Selskabet producerer Bluetooth-mærker til forlystelsesparker, og trods en større ordre til Tivoli er de røde tal på bundlinjen fortsat i 2004, fremgår det af det seneste årsregnskab.
Derfor er Bluetags nu på desperat på jagt efter penge til at fylde hullet i kassen.
Lukning truer
Ifølge Nordjyske Stiftstidende har Bluetags per 1. juni opsagt fem ud af otte ansatte, og en lukning truer, hvis selskabet ikke får ny kapital inden udgangen af juni.
Blandt Bluetags' investorer er Innoventure, Vækstfonden og Dansk Kapitalanlæg, som tidligere har skudt penge i det kriseramte selskab.
Administrerende direktør Jens Ole Østergaard ønsker ikke at oplyse, hvor mange penge, der denne gang er brug for.
Bluetags A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2003 | 2002 |
Bruttofortjeneste | -2,0 | -1,3 |
Resultat af primær drift (EBIT) | -8,4 | -9,1 |
Resultat før skat | -8,5 | -9,5 |
Resultat | -6,8 | -7,5 |
Egenkapital | 3,3 | 0,0 |
Antal ansatte | 8 | 7 |
Selskabet skriver i regnskabet, at det forventes, at det lykkes at tilføre den fornødne kapital.
Bluetags udviklede oprindelig kuffertmærker, der skulle gøre det muligt at holde styr på kuffertens position, men den strategi blev afløst af en satsning på at spore rejsende i lufthavne.
Sidste år ændrede Bluetags så strategi til at satse på Bluetooth-mærker til forlystelsesparker, som vil tilbyde forældre at holde styr på deres børn. Løsningen blev sat i drift i Tivoli i april i år.
Det har ikke været at muligt at få en kommentar fra Jens Ole Østergaard, som er på forretningsrejse i USA.