Hypefactors melder alt udsolgt en uge før børsnotering: Står til at lande 20 millioner kroner

Hypefactors melder alt udsolgt en lille uge før den planlagte børsnotering på mandag. Aktieudbuddet er blevet overtegnet med 33 procent.

Artikel top billede

"Nu handler det for os om at levere resultaterne. Sammen med de over 900 nye aktionærer ser jeg meget frem til den kommende rejse, nu som børsnoteret selskab," lyder dert fra administrerende direktør i Hypefactors, Casper Janns.

Det danske it-selskab Hypefactors melder sig klar til introduktionen på minibørsen First North på mandag.

Selskabets aktieudbud lukkede tirsdag middag. Her havde 919 investorer lagt billet ind på 3.326.801 millioner aktier til otte kroner stykket.

Det svarer til, at der er blevet tegnet aktier for 26,6 millioner kroner, hvilket svarer til, at udbuddet er blevet overtegnet med 33 procent.

På denne baggrund har Hypefactors nu besluttet at udbyde 2,5 millioner aktier til otte kroner per styk til børsintroduktionen på mandag.

Det betyder samtidig, at en del af de ønskede aktier ikke bliver tildelt til de investorer, der har lagt billet ind på en del af selskabet.

“På grund af den betydelige interesse for aktien er alle ordrer til og med 62.500 aktier svarende til 500.000 kroner reduceret med 59,75 procent af den del af ordren, der overstiger 3.000 aktier,” lyder det fra Hypefactor.

Ifølge selskaber har det reduceret alle ordrer over en halv million kroner individuelt 'baseret på selskabets vurdering.”

Den kommende notering på mandag vil ‘give selskabet et bruttoprovenu på 20 millioner kroner og en markedsværdi på 69,4 millioner kroner. Provenuet skal blandt anvendes til at understøtte selskabets kommercielle vækstplan,” lyder det fra Hypefactors i denne meddelelse.

Pengene skal investeres i den ‘kommende vækstplan,’ lyder det fra Hypefactors, som dog ikke speciferer planen nærmere.

Hypefactor kalder sig selv for en PR-tech platform, der giver kunderne mulighed for at måle deres PR-indsats ved hjælp af kunstig intelligens (AI).

“Gennem hele udbudsperioden er vi blevet ekstremt positivt modtaget, blandt andet på investormøder flere steder i landet. Der er et stort potentiale i at kunne effektivisere og automatisere PR- og kommunikationsdisciplinen og dermed forbedre virksomhedernes forretning. Nu handler det for os om at levere resultaterne. Sammen med de over 900 nye aktionærer ser jeg meget frem til den kommende rejse, nu som børsnoteret selskab,” meddeler administrerende direktør, Casper Janns.

Hypefactors fik fornylig stryg af Dansk Aktionærforening, der i Børsen kritiserede selskabets PR-mand, Søren H.B. Berg for i Facebook-gruppen Aktieporteføljen med 50.000 medlemmer at have skrevet om virksomheden i meget positive vendinger uden samtidig at oplyse, at han arbejdede for selskabet.

Selskabet er også tidligere blevet kritiseret for en alt for høj værdifastsættelse.

Hypefactors landede i det seneste regnskabsår et underskud på 622.000 kroner og et bruttotab på 697.000 kroner.

"Selskabet har i regnskabsåret 2017 haft begrænset salgsaktivitet, da selskabets platform var i udviklingsfasen. Ledelsen har i 2018 påbegyndt vækstfasen og således fokus på salget af ydelser i tilknytning til den udviklede software," lyder det i regnskabs-beretningen.

Du finder regnskabet her.

Læs også:

Softwarefirma bliver børsnoteret i Danmark: Forventer at tjene tocifret millionbeløb på noteringen

Værdiansættes tårnhøjt: Stor risiko i at sætte sine penge i små tech-firmaer på First North

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Digital transformation | København Ø

Analytics, BI og AI

Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S