Hypefactors melder alt udsolgt en uge før børsnotering: Står til at lande 20 millioner kroner

Hypefactors melder alt udsolgt en lille uge før den planlagte børsnotering på mandag. Aktieudbuddet er blevet overtegnet med 33 procent.

Artikel top billede

"Nu handler det for os om at levere resultaterne. Sammen med de over 900 nye aktionærer ser jeg meget frem til den kommende rejse, nu som børsnoteret selskab," lyder dert fra administrerende direktør i Hypefactors, Casper Janns.

Det danske it-selskab Hypefactors melder sig klar til introduktionen på minibørsen First North på mandag.

Selskabets aktieudbud lukkede tirsdag middag. Her havde 919 investorer lagt billet ind på 3.326.801 millioner aktier til otte kroner stykket.

Det svarer til, at der er blevet tegnet aktier for 26,6 millioner kroner, hvilket svarer til, at udbuddet er blevet overtegnet med 33 procent.

På denne baggrund har Hypefactors nu besluttet at udbyde 2,5 millioner aktier til otte kroner per styk til børsintroduktionen på mandag.

Det betyder samtidig, at en del af de ønskede aktier ikke bliver tildelt til de investorer, der har lagt billet ind på en del af selskabet.

“På grund af den betydelige interesse for aktien er alle ordrer til og med 62.500 aktier svarende til 500.000 kroner reduceret med 59,75 procent af den del af ordren, der overstiger 3.000 aktier,” lyder det fra Hypefactor.

Ifølge selskaber har det reduceret alle ordrer over en halv million kroner individuelt 'baseret på selskabets vurdering.”

Den kommende notering på mandag vil ‘give selskabet et bruttoprovenu på 20 millioner kroner og en markedsværdi på 69,4 millioner kroner. Provenuet skal blandt anvendes til at understøtte selskabets kommercielle vækstplan,” lyder det fra Hypefactors i denne meddelelse.

Pengene skal investeres i den ‘kommende vækstplan,’ lyder det fra Hypefactors, som dog ikke speciferer planen nærmere.

Hypefactor kalder sig selv for en PR-tech platform, der giver kunderne mulighed for at måle deres PR-indsats ved hjælp af kunstig intelligens (AI).

“Gennem hele udbudsperioden er vi blevet ekstremt positivt modtaget, blandt andet på investormøder flere steder i landet. Der er et stort potentiale i at kunne effektivisere og automatisere PR- og kommunikationsdisciplinen og dermed forbedre virksomhedernes forretning. Nu handler det for os om at levere resultaterne. Sammen med de over 900 nye aktionærer ser jeg meget frem til den kommende rejse, nu som børsnoteret selskab,” meddeler administrerende direktør, Casper Janns.

Hypefactors fik fornylig stryg af Dansk Aktionærforening, der i Børsen kritiserede selskabets PR-mand, Søren H.B. Berg for i Facebook-gruppen Aktieporteføljen med 50.000 medlemmer at have skrevet om virksomheden i meget positive vendinger uden samtidig at oplyse, at han arbejdede for selskabet.

Selskabet er også tidligere blevet kritiseret for en alt for høj værdifastsættelse.

Hypefactors landede i det seneste regnskabsår et underskud på 622.000 kroner og et bruttotab på 697.000 kroner.

"Selskabet har i regnskabsåret 2017 haft begrænset salgsaktivitet, da selskabets platform var i udviklingsfasen. Ledelsen har i 2018 påbegyndt vækstfasen og således fokus på salget af ydelser i tilknytning til den udviklede software," lyder det i regnskabs-beretningen.

Du finder regnskabet her.

Læs også:

Softwarefirma bliver børsnoteret i Danmark: Forventer at tjene tocifret millionbeløb på noteringen

Værdiansættes tårnhøjt: Stor risiko i at sætte sine penge i små tech-firmaer på First North

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S