Telia Mobile vil massefyre til september

De forventede fyringer af medarbejdere i Telia Mobile vil finde sted til september, så snart de danske myndigheder har godkendt selskabets opkøb af Orange. Sammenlægningen ventes at koste mellem 400 og 500 medarbejdere jobbet.

Sammenlægningen af Telias og Oranges danske mobilforretninger betyder, at der skal massefyres i selskabet til september, hvor myndighedernes godkendelse af fusionen forventes klar, skriver Børsen.

Umiddelbart efter myndighedernes godkendelse vil Telias ledelse melde ud, hvor mange medarbejdere, der bliver til overs.

Telias chef for Danmark, Norge og Baltikum, Kenneth Karlberg, ønsker ikke over for Børsen at sætte tal på, men kilder i mobilbranchen vurderer over for avisen, at sammenlagt 400 af Oranges 720 medarbejdere og Telia Mobiles 340 medarbejdere vil miste jobbet.

Fyringerne vil især ramme medarbejdere, som sidder i en dobbelfunktion. Desuden er Telias lønsomhed i bund, og den har Telias mobilforretning behov for at rette op på.

Telia Mobile og Orange forventer at fortsætte med hver deres produkter og tjenester indtil foråret 2005. Koncernchef Anders Igel har tidligere fastslået, at den kommende fyringsrunde ikke vil ramme ansatte med direkte kundekontakt.

Det understøtter selskabets tilgang til det danske marked, hvor fokus på serviceniveau gentagne gange er blevet erklæret som nøgleelement i vækststrategien.

Derimod ser det ud til, at fyringerne især vil ramme ledelse, administration, produktudvikling og netværksdrift, hvor der især vil være sammenfald af stillinger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere