Artikel top billede

Salgstallene for smartwatches stormer frem: Men i 2022 vil der blive solgt flere hearables

Der er fart på salget af såkaldte werables som smartwatches. De vil i 2019 på verdensplan indbringe producenterne tæt på 277 milliarder kroner. I 2022 vil hearables have overhalet smartwatches, som den mest solgte type af wearables.

Begejstringen vil ingen ende tage for smartwatches, hearables og andre eksotiske wearables som for eksempel smarttøj, der også har sin egen smart-kategori.

Salgstallene brager op.

Det viser en ny fremskrivning fra Gartner.

Analysehuset estimerer, at markedet for wearables vil vokse med 26 procent i 2019, hvor der globalt vil blive købt de mså smarte enheder for tæt på 277 milliarder kroner, hvoraf smartwatches vil stå for hele 107 milliarder kroner.

Ifølge Gartners analyse vil der blive langet 74 millioner smartwatch-enheder i 2019.

Læs også: Test: Kinesisk mobilproducent skyder med skarpt med Huawei Mate 20 Pro – her er mere udstyr end i nogen anden smartphone

De traditionelle urmærker er på vej

Mens det i dag er Apple, Fitbit og Samsung, der har indtaget et solidt forspring, når det kommer til smartwatches, forudser Gartner, at vi kommer til at se den traditionelle urindustri i højere gear inden for kort tid.

"Traditionelle brands som Fossil og Casio vil øge deres markedsandel ved at tilbyde mere stil og flere valg i deres portefølje end teknologimærkerne," lyder det fra Alan Antin, senior director hos Gartner.

Mens det lige nu er smartwatches, der bliver brugt flest penge på, forudser Gartner, at de såkaldte hearables vil blive den mest solgte kategori af wearables i 2022.

I 2022 vil hearables som Apples AirPods, Samsungs IconX og Plantronics' BackBeat FIT stå for 30 procent af alle solgte wearables i takt med, at funktionerne udvides til mere end kommunikation og underholdning.

Udviklingen vil ifølge Gartner være drevet af, at mere avancerede versioner af hearables vil komplimentere og reducere brugen af smartphones, da man i mindre grad vil have brug for rent faktisk at tage telefonen op af lommen.

Du kan se Gartners fremskrivning for de forskellige wearables-kategorier herunder:

Læs også: Dommen over Apple Watch 4: Markedets bedste smartwatch - men priserne svinger mellem det høje og det urimelige




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere