Foto: Christoffer Lund-Hansen

Analyse: Derfor køber DXC Technology EG's serviceforretning - skal genskabe fordums styrke

ComputerViews: Stærkt presset DXC Technology tager kampen op på det danske it-marked med opkøbet af EG's serviceforretning. Bliver overtagelsen af serviceforretningen en succes, vil det være oplagt for DXC Technology på længere sigt at vende tilbage efter den anden halvdel af EG's forretning.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få baggrunden for overtagelsen af EG's serviceforretning
  • Læs hvorfor det kan give mening for DXC Technology at købe mere af EG's forretning på længere
  • Bliv klogere på hvordan DXC Technology skal genskabe fordums styrke
  • Indblik i hvorfor kapitalfonden Axcel gerne har villet af med EG
  • Indsigt i historien om DXC Technology
1.686
8:30 min
ComputerViews: Flere års blodrøde regnskaber og nedskæringer i medarbejderstaben har efterladt DXC Technology Danmark ved en skillevej:

Genopfind den skrantende forretning for at ændre situationen på det danske marked dramatisk eller drej nøglen om og frasælg resterne.

Nu har selskabet valgt sin vej.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Nets risikerer at skulle betale bod efter stor forsinkelse af MitID Erhverv: Forhandler med Digitaliseringsstyrelsen

0 Premium-indhold

Topjurist: Dataansvarlige har ingen gavn af Microsofts løsning på Schrems II-problematik

0 Premium-indhold

Pludselig fyring af Waoo-topchef omgærdet af stor mystik: Fuldkommen tavshed efter ekstraordinær generalforsamling

0 Premium-indhold

Printerselskabet Ricoh fordobler overskuddet - men omsætningen skrumper for tredje år i træk

0 Premium-indhold

Nomineret til Årets CIO 2020: Tryg-CIO Anne Nørklit Lønborg måler it-organisationen på kundetilfredshed


Premium
Nets risikerer at skulle betale bod efter stor forsinkelse af MitID Erhverv: Forhandler med Digitaliseringsstyrelsen
Kontrakten mellem Digitaliseringsstyrelsen og Nets rummer mulighed for, at Nets kan blive ramt af en bod på grund af forsinkelsen af MitID Erhverv.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.