Artikel top billede

Franck Attia, CEO for Adobe i Norden

Adobes vigtigste erfaring efter overgang til cloud: "Det er vigtigt, at man ikke bare tror, at det er en anden måde at afregne på"

Interview: Adobes B2C-forretning har sagt farvel til et stærkt netværk af forhandlere, mellemmænd og kanalstrategier - og goddag til etableringen af en online-distributionsmodel med direkte adgang til kunderne. Her er hvad du kan lære af softwaregigantens skifte. Interview med Adobes nordiske chef, Franck Attia.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvad Adobe har lært af skiftet fra traditionelt softwaresalg til en konstant opdateret abonnementsmodel
  • Hvorfor Adobe valgte at skifte forretningsmodel
  • De fordele der kan opnås ved at skifte til en abonnementsmodel – og hvad udfordringerne er
648
3:15 min
Photoshop vandt. Det samme gjorde mange af Adobes klassiske softwareprodukter som Illustrator, Premiere Pro og InDesign.

Mange af konkurrenternes billedprogrammer fra 199'erne var slået. Og Adobe stod på toppen af markedet - og tjente gode penge på at sælge bokse med den nyeste software.

Alligevel valgte Adobe midt i succesen at skifte forretningsmodellen fra traditionelle softwarepakker på en to-årige udgivelsescyklus til en konstant opdateret abonnementsmodel.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Pär Fors stempler ind som ny CEO hos NNIT: Her er hans første store opgaver som topchef

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Store virksomheder rammes på stribe: Derfor ser vi så mange højtprofilerede cyberangreb lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny arbejdsplads venter de 220 ansatte i SAP Danmark efter corona: "Vi sidder lige nu og kigger på lovgivning, kontrakter og forsikringer og alle de her praktiske ting"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nyt kæmpesystem til politiet fra Netcompany bliver næsten 20 procent dyrere end planlagt: Forsinkes med mere end et år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor har TDC udpeget ny topchef for Nuuday


Premium
Pär Fors stempler ind som ny CEO hos NNIT: Her er hans første store opgaver som topchef
Mandag rykkede Pär Fors ind på hjørnekontoret hos NNIT. Efter 14 år med Per Kogut ved roret har den 55-årige svensker nu taget over. Med en masse international erfaring i rygsækken skal han nu tage konsulenthuset til næste niveau. "Når man er ny som mig, så kan man stille dumme spørgsmål. Det er en god mulighed, der ikke bør gå til spilde," siger han til Computerworld.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Salesforce er blevet populær hos IT-kriminelle – luk sikkerhedshullerne før det går galt
Mange bygger en stor del af deres IT-strategi på Salesforce, men glemmer at sikre cloudplatformen. Læs her, hvordan du forebygger ødelæggende angreb og kritiske datatab.