Artikel top billede

Franck Attia, CEO for Adobe i Norden

Adobes vigtigste erfaring efter overgang til cloud: "Det er vigtigt, at man ikke bare tror, at det er en anden måde at afregne på"

Interview: Adobes B2C-forretning har sagt farvel til et stærkt netværk af forhandlere, mellemmænd og kanalstrategier - og goddag til etableringen af en online-distributionsmodel med direkte adgang til kunderne. Her er hvad du kan lære af softwaregigantens skifte. Interview med Adobes nordiske chef, Franck Attia.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvad Adobe har lært af skiftet fra traditionelt softwaresalg til en konstant opdateret abonnementsmodel
  • Hvorfor Adobe valgte at skifte forretningsmodel
  • De fordele der kan opnås ved at skifte til en abonnementsmodel – og hvad udfordringerne er
648
3:15 min
Photoshop vandt. Det samme gjorde mange af Adobes klassiske softwareprodukter som Illustrator, Premiere Pro og InDesign.

Mange af konkurrenternes billedprogrammer fra 1990'erne var slået. Og Adobe stod på toppen af markedet - og tjente gode penge på at sælge bokse med den nyeste software.

Alligevel valgte Adobe midt i succesen at skifte forretningsmodellen fra traditionelle softwarepakker på en to-årige udgivelsescyklus til en konstant opdateret abonnementsmodel.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Medarbejderne fik udleveret badetøfler ved indflytningen: Kom med inden for i IBM Danmarks nye topmoderne hovedkontor

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cyber-gidselforhandler løfter sløret: Sådan undgår du at blive ramt af den frygtede 'double whammy'

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de 10 bedste arbejdspladser i den danske it-branche

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har Novo sat AI i arbejde: Læs Computerworlds store temanummer om AI i forretningen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tidligere Chr. Hansen-CIO Jens Rasmussen løfter sløret efter exit: Her er mit næste skridt i karrieren