Artikel top billede

Franck Attia, CEO for Adobe i Norden

Adobes vigtigste erfaring efter overgang til cloud: "Det er vigtigt, at man ikke bare tror, at det er en anden måde at afregne på"

Interview: Adobes B2C-forretning har sagt farvel til et stærkt netværk af forhandlere, mellemmænd og kanalstrategier - og goddag til etableringen af en online-distributionsmodel med direkte adgang til kunderne. Her er hvad du kan lære af softwaregigantens skifte. Interview med Adobes nordiske chef, Franck Attia.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvad Adobe har lært af skiftet fra traditionelt softwaresalg til en konstant opdateret abonnementsmodel
  • Hvorfor Adobe valgte at skifte forretningsmodel
  • De fordele der kan opnås ved at skifte til en abonnementsmodel – og hvad udfordringerne er
648
3:15 min
Photoshop vandt. Det samme gjorde mange af Adobes klassiske softwareprodukter som Illustrator, Premiere Pro og InDesign.

Mange af konkurrenternes billedprogrammer fra 199'erne var slået. Og Adobe stod på toppen af markedet - og tjente gode penge på at sælge bokse med den nyeste software.

Alligevel valgte Adobe midt i succesen at skifte forretningsmodellen fra traditionelle softwarepakker på en to-årige udgivelsescyklus til en konstant opdateret abonnementsmodel.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Et af Danmarks bedste BI-huse henter millioninvestering: Går nu på jagt efter flere ansatte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cybersikkerhedsrådet om it-sikkerhedsbøvl i fem store myndigheder: "Det sender et signal til andre myndigheder om, at man kan tage let på sikkerheden"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Henrik Thystrup fratræder som CIO i den danske milliardkoncern Solar: Her er hans nye job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny lov om dataindsamling vil kunne ramme mere end 70 procent af de danske virksomheder - digitale annoncører risikerer kæmpe-bøder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DSB vil købe Microsoft-ydelser for op mod 200 millioner kroner: Præsenterer kæmpe-udbud i løbet af de kommende uger