Slut med de lækre designhøjttalere: Libratone er gået konkurs

Højttaler- og headset-virksomheden med de danske rødder Libratone, er gået konkurs.

Den danske højttalerproducent med speciale i fikse designs, Libratone, er erklæret konkurs ved Sø- og Handelsretten.

Det skriver Finans.

Efter fem år med trecifrede millionunderskud, er løbet kørt for virksomheden, som indgav sin konkursbegæring 6. maj 2020. I regnskabsperioden mellem 2014 og 2018 inklusive, tabte Libratone sammenlagt 623,1 millioner.

Virksomheden går tilbage til 2009, hvor det blev grundlagt af Tommy Andersen. I 2014 blev selskabet opkøbt af en kinesisk investorgruppe.

Kurator er Anders Hoffman Kønigsfeldt fra advokatfirmaet Bech-Bruun.

Han oplyser til mediet, at håbet er at finde købere til virksomheden og vi har flere mulige købere:

”I øjeblikket forsøger at vi at sælge virksomheden og vi har flere mulige købere. Vi håber på at kunne gennemføre en hurtig salgsproces, så virksomheden er solgt inden for de næste par uger,” siger han.

Libratone er bare en af de danske højttaler-producenter, som døjer med de svære økonomiske omstændigheder.

I marts meldte hæderkronede Bang & Olufsen, at tre ud af fem butikker skulle lukkes ovenpå endnu en nedjustering af fremtidsudsigterne.

Læs også: Test: Sådan lyder et headset til 600 kroner, et til 1.900 kroner og et til 3.800 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Kompetera A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Sikkerhedstrusler - sådan beskytter du din virksomhed

Under corona-krisen er antallet af cybertrusler steget med 33 procent. Det er særligt phishing-angreb, som oversvømmer mange virksomheder i de her dage. Corona-virussen har skabt en ny mulighed for at lokke uopmærksomme internetbrugere til at klikke på inficerede links. Nogle virksomheder oplever at op mod halvdelen e-mails, der sendes til dem, kommer fra it-kriminelle.

19. august 2020 | Læs mere


Business Tech Event: Kunstig intelligens som konkurrenceparameter - fra teknologi til etik

Kunstig intelligens og machine learning åbner op for utallige nye muligheder for virksomheder, borgere og samfund – men hvordan udnytter man teknologien til at skabe konkurrence fordele, og hvordan sikrer man sig, at teknologien udnyttes etisk ansvarligt? Hør blandt andet hvordan Vestas arbejder med kunstig intelligence.

25. august 2020 | Læs mere


Introduktion til AI – kom rigtigt fra start og drag fordel af kunstig intelligens

På dette digitale HowTo seminar får du en stribe eksempler på, hvordan AI kan hjælpe dig med at løse opgaver og skabe indsigt i din forretning. Tilmeld dig og få inspiration til at komme i gang med AI baseret på konkrete input og erfaringer.

27. august 2020 | Læs mere






Premium
Pandora-CIO har gennemført massiv cloud-migrering i foråret: "Vi har simpelthen foretaget en åben hjerteoperation under coronakrisen"
Interview: Ved årets udgang er 70 procent af Pandoras it-landskab flyttet i skyen. Dermed når CIO Peter Cabello Holmberg i mål med planerne fra sommeren 2020 trods coronakrisen. "Vi har gennemført en række massive migreringer her under coronakrisen," siger han.
CIO
CIO Lars Bo Hassinggaard: "Ud over alle de sensorer der er bygget ind i vores nye fabrikker, så har vi også lavet et samarbejde med Aarhus Universitet hvor vi putter sensorer på vores net og trawlere."
Podcast: Royal Greenland har sin egen flåde af trawlere, sine egne fabrikker og eksportmarkeder over hele verden. Samtidig løser Royal Greenland opgaver inden for bank, skat og naturmyndighed. Hør hvordan it binder det hele sammen.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Sådan: Giv medarbejderne frit valg og øg arbejdsglæden
Mange virksomheder udleverer stadig samme smartphone, laptop eller tablet til alle medarbejderne. Det kan koste dyrt på produktivitet, effektivitet, arbejdsglæde – og reelt også medføre ressourcespild, massivt øget administration og øgede sikkerhedsrisici. Men det behøver slet ikke at koste ekstra, hvis du giver medarbejderne indflydelse på, hvilke enheder de skal arbejde på. Tværtimod kan du med en gennemtænkt choose-your-own-device-aftale stille præcis det udvalg af enheder og tilbehør til rådighed, som både lever op til medarbejdernes forventninger og virksomhedens sikkerhedskrav.