DR's app til Apple-TV er en regulær katastrofe på grænsen til det ubrugelige - kan slet ikke konkurrere med Netflix

ComputerViews : Er det vigtigere for DR at være tilstede på mange platforme end at levere et kvalitetsprodukt? Det er en konklusion, som det er fristende at drage, når man bruger "monopolets" app til Apple-tv.

Artikel top billede

(Foto: Uffe Weng Gunløgsgade 33, 2. tv. 2300 København S. Danmark / Uffe Weng)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på, hvorfor Computerworlds journalist mener, at DR's app til Apple-TV er en katastrofe
  • Få et bud på, hvad der kan være årsagen til problemet, og hvad man kan lære af det
962
5 min
ComputerViews: Brugeroplevelsen skal kunne konkurrere med Netflix.

Det var målsætningen, da det nye DRTV blev relanceret 2019.

I et interview med Computerworld i 2019 opridsede DR's CIO Mikkel Müller konkurrencesituationen således.

"Netflix sætter en høj barre for, hvad brugernes forventning er, når man bruger en streaming-tjeneste. De funktionaliteter, som Netflix tilbyder, kigger alle verdens streaming-tjenester imod," forklarede han dengang.

DR-chefens analyse kan der ikke sættes en finger på. Men spørgsmålet er, om de tårnhøje ambitioner også afspejler sig i produktet.

For brugerne af Apples populære tv-boks, Apple-tv, må i hvert fald konstatere, at DRTV er meget langt fra at kunne konkurrere med Netflix, Disney+ og andre internationale streaminggiganter.

Statsradiofonien halter sågar bagefter lokale konkurrenterne hos TV2 eller Viaplay, når det gælder brugeroplevelsen på Apple-TV.

Læs også: DR’s streaming-satsning skal udfordre Netflix – men adskiller sig fra streaming-giganten på ét afgørende punkt: Her er den store plan for det nye DRTV

En regulær katastrofe
For siden relanceringen af DRTV i slutningen af 2019 har appen til Apples tv-boks været en tvivlsom oplevelse.

Jeg vil gå så langt som at kalde den for en regulær katastrofe.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil