Salesforce klar med første store produktlancering efter milliard-opkøb af Slack

Efter Salesforce opkøb af Slack til 27,7 milliarder dollar er selskabet nu klar med første produktlancering, der er en kombination af de to selskabers løsninger.

Artikel top billede

Efter Salesforce milliardopkøb af Slack er CRM-giganten nu klar med den første store produktlancering.

Under paraplyen 'Slack-First Customer 360' vil en række nye funktioner se dagens lys, oplyser Salesforce i en meddelelse til Computerworld.

Denne alt-i-en-løsning kombinerer funktionerne fra Salesforce med det bedste fra slack. Dette skal skabe en ny digital hub, der kan hjælpe virksomheder med at styrke produktiviteten, arbejde remote og forbinde teams, oplyser Salesforce.

"Salesforce og Slack har skabt det digitale HQ for at hjælpe virksomheder med at tilpasse sig og komme tilbage på vækstporet i en digital verden, hvor arbejde kan foregå alle steder”, siger Bret Taylor, COO for Salesforce og fortsætter:

"Dette er kun begyndelsen for Slack-First Customer 360, som grundlæggende vil være med til at forandre den måde, vi arbejder på ved at forbinde medarbejdere, kunder og partnere samt de apps, de bruger, på én enkelt platform."

Du kan læse mere om lanceringen her.

Opkøb for 27,7 milliarder dollar

21. juli blev handlen endeligt godkendt af de amerikanske konkurrencemyndigheder.

Derved kunne Salesforce overtage kommunikationsplatformen Slack for svimlende 27,7 milliarder dollar, eller hvad der svarer til over 166 milliarder danske kroner,

Salecesforce afgav købsbuddet på Slack helt tilbage i slutningen af 2020.

"Vi kunne ikke være mere begejstrede for at have Slack som en del af Salesforce-familien ved at kombinere den førende CRM-platform og den banebrydende digitale platform til arbejde overalt i verden," udtalte Marc Benioff, formand og administrerende direktør for Salesforce, i forbindelse med overtagelsen.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Sikkerhed | Aarhus C

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S