Salesforce klar med første store produktlancering efter milliard-opkøb af Slack

Efter Salesforce opkøb af Slack til 27,7 milliarder dollar er selskabet nu klar med første produktlancering, der er en kombination af de to selskabers løsninger.

Artikel top billede

Efter Salesforce milliardopkøb af Slack er CRM-giganten nu klar med den første store produktlancering.

Under paraplyen 'Slack-First Customer 360' vil en række nye funktioner se dagens lys, oplyser Salesforce i en meddelelse til Computerworld.

Denne alt-i-en-løsning kombinerer funktionerne fra Salesforce med det bedste fra slack. Dette skal skabe en ny digital hub, der kan hjælpe virksomheder med at styrke produktiviteten, arbejde remote og forbinde teams, oplyser Salesforce.

"Salesforce og Slack har skabt det digitale HQ for at hjælpe virksomheder med at tilpasse sig og komme tilbage på vækstporet i en digital verden, hvor arbejde kan foregå alle steder”, siger Bret Taylor, COO for Salesforce og fortsætter:

"Dette er kun begyndelsen for Slack-First Customer 360, som grundlæggende vil være med til at forandre den måde, vi arbejder på ved at forbinde medarbejdere, kunder og partnere samt de apps, de bruger, på én enkelt platform."

Du kan læse mere om lanceringen her.

Opkøb for 27,7 milliarder dollar

21. juli blev handlen endeligt godkendt af de amerikanske konkurrencemyndigheder.

Derved kunne Salesforce overtage kommunikationsplatformen Slack for svimlende 27,7 milliarder dollar, eller hvad der svarer til over 166 milliarder danske kroner,

Salecesforce afgav købsbuddet på Slack helt tilbage i slutningen af 2020.

"Vi kunne ikke være mere begejstrede for at have Slack som en del af Salesforce-familien ved at kombinere den førende CRM-platform og den banebrydende digitale platform til arbejde overalt i verden," udtalte Marc Benioff, formand og administrerende direktør for Salesforce, i forbindelse med overtagelsen.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S