Sony har nu lagt sig fast på 12. december som lanceringsdato for selskabets håndholdte spilkonsol PSP og det til en pris, der er langt lavere, end analytikerne først havde ventet.
Prisen bliver således 19.800 japanske yen, knap 1.100 danske kroner.
Det giver ingen fortjeneste til Sony, og selskabet forventer derfor først en økonomisk gevinst fra konsollen til næste år.
Sonys PSP er lille håndholdt spilkonsol på 280 gram med en LCD-skærm i bredformat, USB2-porte, understøttelse af trådløst netværk og en processor, der kun er smule svagere end den, der sidder i Sonys flagskib Playstation 2.
Spilkonsollen bruger samtidig et nyt optisk medieformat, UMD, som Sony også vil bruge til at distribuere film og musik. Den har seks timers batteritid til spil og fire timers batteritid, hvis man bruger den til at se film.
Sonys PSP kommer på det japanske marked 10 dage efter Nintendos nye håndholdte spilkonsol, Nintendo DS, der blandt andet har to skærme og får en salgspris på knap 900 kroner.
Netop håbet om at slå Nintendo af tronen på markedet for håndholdte spilkonsoller er Sonys grund til at lancere PSP.
Nintendo har med selskabets Gameboy fuldstændig dominans på området, mens Sony omvendt har sat sig tungt på markedet for fuldblods-spilkonsoller med sin Playstation 2.
Sony forventer at sælge en million eksemplarer af den nye spilkonsol allerede inden marts næste år, hvor den forventes på markedet i Danmark.
Inden årets udgang vil der være 21 PSP-spil på markedet, hvoriblandt de mest prominente titler er Tíger Woods PGA Tour fra Electronic Arts og Metal Gear Acid fra Konami.
Sony har endnu ikke offentliggjort prisen på spil, men det ventes at være her de store indtægtsmuligheder ligger for det japanske selskab.