TDC-selskabet Nuuday mister 21.000 tv-kunder på tre måneder

21.000 kunder har forladt det tidligere TDC-selskab Nuuday siden nytår. Samtidig falder resultatet på bundlinjen med seks procent for det forbrugervendte teleselskab.

Artikel top billede

(Foto: PR-Foto / Nuuday)

Antallet af TV-kunder hos Nuuday fortsætter med at styrte ned. I løbet af de første tre måneder i 2022 har 21.000 kunder forladt selskabet.

Det viser Nuudays seneste regnskab for årets første kvartal, der samtidig er det første som selvstændigt selskab efter opsplitningen af TDC Group ved nytår.

Kundeflugten på TV-området er velkendt for Nuuday, der i løbet af fjerde kvartal i 2021 sagde farvel til 14.000 TV-kunder.

Samtidig kan Danmarks største teleselskab dog samtidig notere sig, at det er lykkedes at tiltrække 2.000 nye mobilkunder til Nuudays forretning, der dækker over mobilselskaberne Eesy, Telmore og Relatel.

lille stigning i omsætning

Den store til- og afgang fra kunder på de forskellige forretningsområder betyder, at Nuuday ender med en beskeden stigning i omsætningen på 1,3 procent. I alt lander omsætningen for det tidligere TDC-selskab på 3,639 milliarder kroner.

Regnskabet viser dog også, at det er blevet dyrere at drive Nuuday. Selvom omsætningen vokser sammenlignet med samme periode sidste år, så ender driftsresultatet seks procent under samme periode i 2021 og lyder på 422 millioner kroner.

“Vi fortsætter stabiliseringen af forretningen med stabil udvikling inden for vores strategiske kundesegmenter kombineret med vækst i serviceomsætningen. Det skaber et solidt udgangspunkt for vores langsigtede succes”, siger Jon James, CEO for Nuuday.

Årsagen til faldet på bundlinjen skyldes ifølge selskabet større udgifter til indholdsleverandører.

“Vi fortsætter stabiliseringen af forretningen med stabil udvikling inden for vores strategiske kundesegmenter kombineret med vækst i serviceomsætningen. Det skaber et solidt udgangspunkt for vores langsigtede succes”, siger Jon James.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job