Jubii på jagt efter 35 nye sælgere

De trange tider hos internetportalen Jubii har fået selskabet til at lægge alt salg over i et selvstændigt selskab, som vokser kraftigt og skal hente mere end 35 nye ansatte i løbet af få måneder. Jubii har store forventninger til blandt andet en ny indholdsaftale med ugebladet Kig Ind.

Trods nylige fyringsrunder hos netportalen Jubii er der i løbet af få måneder brug for 35 nye ansatte til hovedkvarteret på Holmen i København.

Det er ikke Jubii selv, der vil ansætte, men derimod selskabet A Company, som er stiftet alene med det formål at sælge Jubiis produkter.

Bag selskabet står Stefan Benjamin Avivson, som sidste sommer brød ud af det telemarketing-firma, Jubii var begyndt at bruge. Hang tilbød selv at stå for opgaven.

- Det testede vi de sidste tre måneder af 2004, og det er gået forrygende godt, så han fortsætter med fuld kraft. Han kommer til inden udgangen af marts at have 57 medarbejdere, som kun sælger vores produkter, fortæller Peter Lundsgaard, administrerende direktør for Jubii.

Massefyringer

De mange ansættelser kommer efter flere hårde år med store millionunderskud og massefyringer i Jubii.

Jubiis tyske ejer, Lycos, sendte ad to omgange mere end 20 millioner kroner til Danmark i 2004 samtidig med, at der blev fyret 100 mennesker i løbet af året.

Peter Lundsgaard peger netop på økonomien og forventningerne fra moderselskabet som en af årsagerne til at lægge salget ud i et selvstændigt selskab.

I målingerne tæller det nemlig dårligt at have en masse ansatte.

Mere effektivt

Samtidig mener han, at et selvstændigt salgsselskab er langt mere effektivt, end det Jubii tidligere har brugt.

- Der er stor intern konkurrence, for det er det, der driver en salgsafdeling. Dem, der sælger godt, hjælper dem med problemer. Sådan en afdeling har vi ikke ekspertise til og kultur for her i virksomheden, siger Peter Lundsgaard.

Det eksterne salg passer samtidig meget godt med Jubiis strategi om at skære ind til benet og i stedet indgå samarbejdsaftaler om indhold og salg.

Nye partnerskaber

Her driver portalen i dag sider for magasinerne M! og Woman, og Peter Lundsgaard fortæller, at Jubii snart er klar med indhold fra en række andre medier, heriblandt ugebladet Kig Ind.

Han mener, at partnerskaberne har været med til at få Jubiis trafiktal på benene, efter portalen med et hug mistede en stor del af de besøgende efter et redesign af hjemmesiden i 2003.

- Vi tabte 35 procent af vores trafik fra den ene måned til den anden. De nye produkter har gjort, at vi er tilbage på banen, og det er dejligt at se, siger Peter Lundsgaard.

December var første gang, at Jubii igen havde 100 millioner sidehenvisninger efter det nye redesign.

Blandt selskaberne, som benytter Jubiis lokaler, er også Goip, der satser på IP-telefoni og netop har leveret en større løsning til Jubii.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere