Tele2 bombarderet med danske kundeklager

Som ventet viser en opgørelse for 2004, at teleselskabet Tele2 blev bombarderet med klager fra kunderne sammenlignet med konkurrenterne på det danske marked. Næstværst var Tiscali - som Tele2 netop har købt.

Teleselskabet Tele2 har en mindre del af det danske marked for mobiltelefoni, fastnettelefoni og internet, men stod i 2004 alligevel for langt de fleste klager fra kunderne, viser en opgørelse fra Teleankenævnet.

Tallene kommer ikke som nogen overraskelse, for allerede for få dage siden var Tele2 ude med sit eget serviceregnskab, hvor tallene også blev lagt på bordet i et forsøg på at komme kritikken i forkøbet.

- Vi lægger tal frem, som det er ikke er normalt for et teleselskab at gøre, men vi håber at vise offentligheden, at vi tager det her problem meget seriøst, undskyldte markedsdirektør Thomas Nistrup i den anledning.

I alt afgjorde Teleankenævnet 780 klager i 2004, og en ud af fem klager var rettet mod Tele2.

På fastnetområdet stod Tele2 for 42 procent af klagerne, mens det på internetområdet var 24 procent af klagerne.

Det kan derfor undre, at firmaet Teleperformance i sit servicebarometer for nyligt udråbte Tele2 til at have den bedste kundeservice på internetområdet.

Tele2 er på det område dog bedre end Tiscali, som trods en markedsandel på blot 6,5 procent var genstand for næsten hver anden klagesag.

De får de to selskaber meget mere tid til at snakke sammen om, eftersom Tele2 i begyndelsen af februar købte Tiscali i Danmark for et større millionbeløb.

Ud af i alt 780 afgjorte klager i Teleankenævnet blev 66 klager afvist, mens 213 klagesager endte, uden at klageren fik medhold.

TDC er det selskab, som oftest får medhold.

Relevant link

Teleankenævnets årsberetning 2004

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S