Jubii: Et års gratis bredbåndstelefoni

En af Danmarks største internetportaler, Jubii, kaster sig med en ny tjeneste ind på markedet for bredbåndstelefoni. Jubii bruger teknologi fra firmaet Goip, men håber med et års gratis abonnement selv at kunne lokke kunderne til. Direktøren ser det som en direkte konkurrent til Skype.

Danskerne får nu et nyt tilbud at vælge mellem på hylderne, når de vil bruge internetforbindelsen til at ringe billigt.

Internetportalen Jubii går i dag i luften med en ny tjeneste, hvor man via nettet kan ringe til fastnettelefoner for 10 øre i minuttet og til mobiltelefoner for 77 øre i minuttet.

Det store salgstrick, der skal lokke kunderne i butikken hos Jubii, er dog, at første års abonnement er gratis.

- Der er utroligt mange mennesker, der bruger TDC som bredbåndsleverandør, og så er de tvunget til også at have telefonabonnement. Hvis de skal køre IP-telefoni, skal de både betale TDC-abonnement og IP-abonnement, og det er en barriere, siger administrerende direktør Peter Lundsgaard.

Jubii har ikke selv udviklet tjenesten, men bruger teknologi fra Goip, som bor sammen med Jubii på Holmen i København.

- Det er os, der ejer kunderne, men Goip, der har udviklet produktet. Serverne står i vores serverhal, fortæller Peter Lundsgaard.

Jubii har netop selv skiftet til IP-telefoni internt i selskabet, og direktøren ser den nye tjeneste som en direkte konkurrent til det populære telefoniprogram Skype, fordi brugerne får deres eget nummer, der kan ringes op til.

Skype er i gang med at teste tjenesten Skypein, så man også kan ringe til Skype-brugere, men den er endnu ikke klar til det brede marked.

Det mener Peter Lundsgaard heller ikke, at bredbåndstelefoni er helt endnu, og han vil ikke sætte tal på, hvor mange kunder han håber på.

- Vi har lavet en treårs-plan, og den er meget konservativ. Vi tror ikke på en kæmpe eksplosion, men vi tror, at mange vil komme ind og snuse til det her og blive glade for det, siger han.

Selvom Jubii langt fra er det første danske selskab til at tilbyde bredbåndstelefoni, har internetportalen en stor fordel, fordi 2,5 millioner brugere hver måned kigger forbi.

- Vi kunne godt markedsføre det helt vildt, men det gør vi ikke. Vi vil tilbyde det til vores mail- og chat-kunder og så lave en god markedsføringskampagne, fortæller Peter Lundsgaard.

Ligesom hos Goip tilbyder Jubii også voice-mail via e-mail, konferenceopkald samt en række andre tjenester som tillæg til bredbåndstelefoni.

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job