Dell satser på blækket: Milliardsalg venter

En ny strategi og øget satsning på områderne print og services skal få salget hos Dell til at fortsætte opad i lyntempo og i løbet af få år runde 460 milliarder kroner. Dell har blandt andet kig på det lukrative marked for blæk og toner til printere.

Salget hos Dell skal fortsat vokse og inden for tre til fire år runde 460 milliarder kroner. Dell forventer at runde et salg på 350 milliarder kroner i år - et mål, der blev sat i 2002.

Dermed har Dell sat en mere konkret tidsplan for de vækstmål, som først blev afsløret i februar.

Det nye omsætningsmål er en del af en ny Dell-strategi, og pengene skal især komme fra områderne print og services, hvor Dell nu står svagt.

Fokus på blæk

Strategien blev fremlagt på et pressemøde onsdag og forventes at blive formelt uddybet på en konference for analytikere torsdag.

Dell har speciel fokus på salget af printer-blæk og -toner, også kendt som forbrugsstoffer. Selv mener verdens største pc-producent, at den har en god chance for at øge salget markant på det marked på grund af konceptet.

Forbrugere med Dell-printere kan følge mængden af blæk i deres printer gennem det medfølgende software og så bestille en ny blækpatron over nettet, når der er brug for det.

Her mener Dell, at det er langt lettere at finde de rigtige blæk-patroner modsat i butikken, hvor forbrugerne kan komme på herrens mark.

Et andet område, hvor Dell vil hente et større salg, er it-services. Her er Dell en miniput sammenlignet med konkurrenter som IBM og Hewlett-Packard, der har gjort services til en del af kerneforretningen.

Dell har ikke tænkt sig at tage kampen op direkte med IBM og HP, men vil i stedet koncentrere sig om services forbundet med Dell-hardware.

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S